Club S1 Форуми: МОЕТО ПОСЕЩЕНИЕ НА ЛЬО МАН ПРЕЗ 2017 Г. - Club S1 Форуми

Преход към съдържанието

Стр. 1 от 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

МОЕТО ПОСЕЩЕНИЕ НА ЛЬО МАН ПРЕЗ 2017 Г. Rate Topic: -----

#1 Потребителят е офлайн   Por Fuera Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 6
  • Регистриран: 27-May 17
  • Отбор:Без отбор

Posted 16 July 2017 - 22:09


За втори път след 2015 г. имах възможност да посетя този красивфренски град и неговата едноименна писта. Както и преди две години избрах дапренощувам на същото място, в същите два дни – петък и събота и тръгване внеделя вечерта. В града определени семейства предлагат стаи за тези, коитоискат да посетят състезанието от Moto Gp или това за 24 часа на Льо Ман и аз севъзползвах от гостоприемството на моите домакини, много вежливи и възпитанихора. Условията са напълно нормални, чувстваш се удобно, има и закуска в съботаи неделя сутрин. Може би единствено малко съжалявам, че и двата пъти, така и неуспях да се засека с другите гости.



Времето в Льо Ман е много променливо и аз си мислех, че бяхподготвен, след като си взех два чифта дълги панталони и една връхна дреха. Нолошото време в петък и обстоятелствата, все пак ме поставиха в неприятнаситуация.

През 2015 г. имаше възможност да се снимаш с момичетата на „Монстър”и тогавашните пилоти на Тех 3 Ямаха Пол Еспаргаро и Брадли Смит. Сега такававъзможност нямаше, което леко ме разочарова. Нямаше ги и щандовете на Кавазаки и БМВ, които не са участници в Moto GP,но въпреки това през 2015 г. бяха представени на пистата. За сметка на товаимаше изложени няколко от старите машини на Валентино Роси, както и цялаекспозиция на ретро машини, на която не можах да вляза в петък, заради голяматаопашка, но направих това в събота.

Разгледах щандовете с фен-артикули, взех си една тениска на Лоренсои едно знаме, въпреки че ако не си бях наложил ограничения, щях да взема ощемного неща. След това се насочих към зоната, в която фенове се срещат спилотите. Беше достатъчно рано, но очаквано най-предните места бяха заети.Първоначално репортерката на френския Евроспорт Ванеса Гуера обсъждаше сняколко мъже различни любопитни истории от работата и`. Времето минаваше бавно, а и заваля,първоначално по-леко. За разлика от 2015 г. този път на сцената бяха поканили ипилоти от по-ниските класове, главно Moto 2, които обясняваха, че разликатамежду Мото 2 и бившият среден клас 250 cc е много голяма. ДаниПедроса и Марк Маркес отговориха деликатно на въпрос какъв различен мотор отХонда биха искали да карат. Те отговориха, че ако имат възможност бихаизпробвали всички машини за един ден. Дъждът все повече се усилваше, на няколкопъти обърна на градушка. Дори някои от феновете които искаха да видят Роси сеотказаха да чакат повече, а аз вече бях напълно измокрен. След като Роси сепояви и си тръгна от сцената, феновете съвсем оредяха, а с това и възможноститеми да се крия под някой чужд чадър. От друга страна вече имах възможност да съмнай-отпред, но дъждът стваше все по-силен и неприятен. След близо четири часастоене прав и напълно мокър дочаках Хорхе Лоренсо. Дъждът намаля, а изведнъж сепоявиха повечко почитатели на Лоренсо, след като в по-голямата част от времетобяхме само двама. Аз и един белгиец, с жена си, който по-рано се ядоса на еднипочитаели на Роси, че закриват с чадърите си видимостта му към сцената и гисръчка леко с дръжката на знамето си, естествено на чийто връх се вееше гордосимволът „Lorenzo`s land”. Получисе по-скоро комична, краткотрайна ситуация, без последствия. Отзад ми подадохадве шапки и когато Лоренсо дойде сред феновете, му дадох да ги разпише. Еднатабеше малко по-стара, някъде може би от 2009 или 2010 г. и той като че ли яизгледа с любопитство и се забави малко повече, сравнение с първата, за да яразпише. Върнах шапките на притежателите им и естествено ми благодариха. Понежебях мокър нямаше какво да дам на Хорхе за разписване, но опитах да се снимам с него.За съжаление не се получи. От дъжда телефонът ми блокира в най-неподходящия момент.Хорхе ми отдели достатъчно време, разписване на две шапки, при нормалниобстоятелства щях да щракна за три снимки с телефона, но не се получи. От еднастрана бях разочарован, но от друга нещата се развиваха толкова динамично, чебързо забравих несполуката. След това си тръгнах и се прибрах, не можех да стояповече. Изгря плахо слънце, но се прибрах, понеже бях вир вода и имаше опасностда изстина. Домакинът любезно откликна на молбата ми и взе горнището ми, за даго изсуши. За панталона не се притеснявах, имах резервен.



На следващия ден вече влязох на изложението на ретро машини.Имаше точно 27 бройки. Средтях Сузуки XR 79 1993 г. на Кевин Шванц, Каджива 500 C 593 V 1993 г. на ДжонКосински, Априлиа RSW 2 1997 г. на Дориано Ромбони, Хонда NSR V2 1998 г. наГари МакКой, Сузуки XR 88 1998 г. на Нобуатсо Аоки, Ямаха YZR OWL9 2002 г. наНорик Абе. Също и доста стари машини като модели от 1954 г. и дори един от 1949г., както и Сузуки XR14 1975 Г. на Бари Шийн , МВ 500-4 1974 г. на Фил Рийд,Армстронг CF 500 1983 г. на Нийл МакКензи, Хонда 500 RS V3 1985 г. на УейнГарднър, Ямаха OW 81 1986 г. на Еди Лоусън, с която машина става световеншампион същата година и т.н.

В съботния ден видях и част от падока, но от високо. Зърнахза миг Кал Кръчлоу, който ядеше сладолед, возейки се отзад на един скутер, катоот публиката му пожелаха „бон апети”, видях набързо и Хорхе Лоренсо и лекотодюдюкане на една дама, беше единственото което чух към него за трите дена. Видяхи кабинките на журналистите от BT Sport.



Гледах последната съботна свободна тренировка, както и дветеквалификационни сесии от дългия Virage de la Chapelle, който се пада след правата и спусканетослед това. Ясно се виждаше как влизайки в завоя,насочвайки се към връхната му точка, Хорхе Лоренсо се опитва да коригирапозицията си на мотора, да се намести. Очудих се как е възможно такова нещо, ноне и от времената, които даде в последствие. Беше ясно, че нямаше как да ебърз. В събота двете заводски Ямахи бяха много стабилни и логично заеха първитедве позиции за неделния старт.



Дойде и денят за състезанието, а времето най-после бешетопло и приятно. Избрах да гледам след завоя при Le Garage Vert, тъй като прединего и след него има две дълги прави и така имаш възможност да наблюдавашсъстезателите за по-дълго, а освен това там има и много удобно разположен монитор и може да следиш какво става и наместата където нямаш видимост. 2015 г. избрах друго място, понеже сепритеснявах, че на това място ще е голяма лудница, но в крайна сметка не беше никаклош избор. В Moto 3 имаше по-сериозна катастрофа, но въпреки това като цялографикът на състезанието на се промени много, което говори добре заорганизаторите. В състезанията от двата по-ниски класа се гледаше съвсемспокойно. Стоях зад едни почитатели на Роси, които бяха любезни хора,разменихме няколко думи, казах им че съм от България, те го приеха положително.За главното състезание се изместих леко встрани, като с изключение на първитеняколко обиколки, когато видимостта не беше много добра, заради ентусиазиранатапублика пред мен и тези които снимат с професионална техника, след това всичко беше наред. Мястото бешедоста слънчево, но от моето разположени слънцето не ми пречеше, само където стелефона не се получиха много добри снимки оттам. Но видях изпреварването наКръчлоу срещу Довициозо в самия завой, както и това на Лоренсо срещу Джак Милър,на правата след него. Но втози завой като цяло има доста изпреварвания въввсички класове и опити за атака. И през 2015 г. беше така, когато пак имахпоглед към него, но от друго място.

Но темпото на Лоренсо не беше добро, беше много назад отКръчлоу и Довициозо, които бяха пред него. Първоначално изпревари Данило Петручи,но в последствие беше застигнат от него и можеше на свой ред да бъдеизпреварен, ако не беше повредата в мотора на последния. Лоренсо извади късмети с отпаданията на Маркес и Роси. Но все пак имах възможност да наблюдавамдвижението на неговия мотоциклет когато си поискам. После гледах запис насъстезанието, в което той попадна едва на няколко пъти в кадър. Траекториите мув Le Garage Vert ми харесаха. В началото минаваше по един начин през завоя,после по друг, но и в двата случая успешно. Само веднъж допусна грешка в тозизавой и един почитател на Роси му вдигна палец надолу.

Иначе публиката се радваше като че ли по равно, както наРоси, така и на Йоан Зарко. В петък МаркМаркес беше получил доста аплодисменти, но като отпадна определенопреобладаваха радостните емоции сред публиката. Последните обиколки бяха многонапрегнати и публиката се въодушеви. Реакцията им при отпадането на Роси бе интересна. Разочарование идонякъде изненада, но от друга с ясното съзнание, че в едно състезание може дастане всичко. През 2015 г. технитереакции също ми бяха интересни, дорималко изненадващи. В нашето съвремие с всичките тези социални мрежи за споделяния,телевизиите, тегленето на различни предавания чрез торенти може да следиш дории от разстояние много добре дадено събитие и трудно неще може да те изненада.Но все пак преди две години леко се изненадах. Тогава Лоренсо водеше с преднинапред Роси, която с просто око не изглеждаше непреодолима. Но далеч преди краяна състезанието публиката много утихна и като че ли бе леко подтисната. Явно сгледанията на състезания на живо са знаели, че ако Лоренсо не направи грешкаили не получи повреда, то Роси няма как да го догони, но аз не съзнавах товатогава и бях напрегнат до самия финал.

Иначе за състезанието през 2017 г. за мен стратегията наРоси беше много добра и можеше да спечели с лекота. Не се втурна веднага ватака, съзнавайки че ще бъде достатъчно бърз, за да изчака подходящия момент.Методично налагаше темпото което иска. Напомни ми малко за състезанията коитопровеждаше Мик Дуън, въпреки че тогава нямаше такава конкуренция за първотомясто и обикновено австралиецът имаше един основен съперник за първото място. И Роси почти успя, но първата му грешка бепоследвана от втора, както и самият той си призна и всичко свърши. Беше казал,че може би е влязъл с един километър по-бързо при първото му леко излизане оттрасето, загубил е донякъде концентрация и е дошла втората му грешка.

Йоан Зарко съвсем заслужено се качи на подиума, Дани Педросас едно умерено темпо се възползва от паданията пред него и завърши трети, а КалКръчлоу в крайна сметка загуби четвъртата позиция от Довициозо, след като гобеше изпреварил веднъж, но направи едно от малкото си добри състезания презтози сезон.



След състезанието потокът от хора е голям. Стават задръствания.За тези като мен, които излизат от един заден вход това не е проблем, но къмвхода който се води официален, отпред, в близост до музея посветен на 24 часана Льо Ман напливът е огромен. Не съм сигурен напълно, но през предния вход битрябвало да се идва директно от някое пътно отклонение, като се избягва влизанев самия град Льо Ман. Защото там откъдето идвам аз, градът остава условно задмен. И логично при това положение има много изчакващи хора, които остават поместата си. Но след като повечето хора са си тръгнали, поляните изглеждат катонеприветливо бунище, а дори има търсачи на „трофеи”. Аз се възползвах от дваизоставени пластмасови стола, за да обядвам. В долната част на поляната седяхадве почитателки на Лоренсо с един привърженик на Роси. Интересна гледка, зарадвахсе. За миг си помислих дали да не се снимам с тях, но не го направих. В крайнасметка те си тръгнаха преди мен. На мен не ми се тръгваше. Вече потокът от хорабеше намалял, върнах се условно казано до средата на пистата, където сенамираха повечето щандове с мърчъндайзинг, фен зоната, павилиони за храна, кътчетона Монстър, един много голям магазин с артикули на Роси, в който аз не влязохвътре. Но пък на една от алеите записваха за официалния фен клуб на Роси икойто искаше можеше да се възползва. Не се изкуших да си взема нищо друго. В крайна сметка престоят ми във Франция щешеда е дълъг. Един чернокож французин ме изуми с репликата си „Маркес капут”,защото тази дума не съм я чувал да я употребяват във Франция.

Тръгнах си от пистата, след това се отбих малко да си починаи после се разходих за последно из града. Все още имаше фенове, но всичко бешеспокойно. Най-често обсъждаха състезанието на по бира.

Моите домакини казаха, че ще се радват да ме видят и затрети път. Не знам дали това ще стане. Имам желание пак да гледам Moto GP наживо, но пистите в Италия също много ме изкушават. А и имам други интереси. Щевидим. Но определено и двата пъти си струваше !



Градът

https://ibb.co/iJb6vF

https://ibb.co/n8rOaF



https://ibb.co/hSXwvF

https://ibb.co/jckANv

https://ibb.co/cPgOaF

https://ibb.co/nOSUFF

https://ibb.co/cM4RvF

https://ibb.co/mYwWvF

https://ibb.co/iHtdaF

https://ibb.co/jrkVpa

https://ibb.co/f1bmUa

https://ibb.co/iLSzhv

https://ibb.co/mk3uFF



Фен зоната



https://ibb.co/gcjqpa

https://ibb.co/hND0pa

https://ibb.co/fsJdaF

https://ibb.co/bGddaF

https://ibb.co/e2mgvF

https://ibb.co/jdJGUa

https://ibb.co/eQb39a

https://ibb.co/gXct9a



Мърчъндайзинг

https://ibb.co/k4J3aF

https://ibb.co/kwCwvF

https://ibb.co/hOZWUa

https://ibb.co/ky3VNv

https://ibb.co/n79taF

https://ibb.co/kpB6vF

https://ibb.co/ghVANv



Ретро машини

https://ibb.co/dM0uhv



https://ibb.co/fqyrUa

https://ibb.co/mZvuhv

https://ibb.co/k6B0Nv

https://ibb.co/kbU4hv

https://ibb.co/hDCqNv

https://ibb.co/gn5ANv

https://ibb.co/iiztaF

https://ibb.co/ery3aF

https://ibb.co/e05o9a

https://ibb.co/fKwH2v

https://ibb.co/eubvpa

https://ibb.co/fn0c2v



Квалификации

https://ibb.co/eaPqpa

https://ibb.co/knhbUa

https://ibb.co/eTF8aF

https://ibb.co/mT9ZFF



https://ibb.co/d8KJaF

https://ibb.co/fJ6Lpa



Състезание Race Day



https://ibb.co/n3arvF

https://ibb.co/dDUUhv

https://ibb.co/b5idaF

https://ibb.co/keqKhv

https://ibb.co/eYNbUa

https://ibb.co/b4iuFF



Боклуци

https://ibb.co/dLzJaF

https://ibb.co/b1iphv

https://ibb.co/nJVwUa




















4

#2 Потребителят е офлайн   jimthebass Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 43
  • Регистриран: 09-Dec 16
  • Отбор:Без отбор

Posted 17 July 2017 - 20:00

+1
0

#3 Потребителят е офлайн   Jorge Lorenzo Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 8
  • Регистриран: 08-Dec 16
  • Отбор:Без отбор

Posted 18 July 2017 - 12:41

Благодарности за споделените преживявания!
Явно си другия от двамата почитатели на Лоренцо тук, така, че не очаквай радушно посрещане.
0

Препоръчваме ви:

Share this topic:


Стр. 1 от 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic



1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users