Начало Рали Custom Cage стартира разработката на ролкейдж Hyundai i20 Coupe в България

Custom Cage стартира разработката на ролкейдж Hyundai i20 Coupe в България

74
0

За първи път в Блгария се прави триизмерно проектиране на ролкейдж за състезателен автомобил. Това става от водещата английска компания Custom Cage, известна с производството на ролкейдж за състезателни автомобили, която е лицензирана от ФИА. В България пристигна нейният основател Роджър Невит, който се ангажира персонално да участва и контролира процедурите по измерване на купето на Hyundai i20 Coupe, с който ще се състезават пилотите на Hyundai Rally Trophy 2015.

Невит, заедно със своя инженер Даниел Грeъм показа пред журналисти как се взимат мерки с лазерно устройство и след това сподели за етапите на разработка. Измерването стана за два дни в базата на Hyundai Rally Trophy в Стара Загора. Роджър Невит е идвал и преди в България, но като механик на рали пилота Хенри Тойвовен. Сега той е шеф на фирмата Custom Cage, която е специализирана в изработката на такива инсталации на над 50 марки автомобили. Освен за състезателни, той прави и бутикови ролкейджи на частни лица, а не само за отбори. Невит обясни: Разработваме рол кейджове в съответствие с изискванията на ФИА. Взимаме размерите 2 дни, но ще имаме работа 2 седмици за да ги направим. Измерването се прави с точност до една четвърт от милиметъра и разполагаме с цялостна информация за купето. Ще бъде предвиден и краш тест, който да гарантира максимална издръжливост и безопасност.

Представителите на Custom Cage бяха в България за 3 дни. През това време извършиха измерване на купето на Hyundai i20 Coupe с уникалната технология  лазерен скенер. След това ще бъде създаден специален ролкейдж, който гарантира максимална безопасност за младите пилоти. Десетте конструкции ще бъдат изработени от опитния екип от професионалисти и инженери на Custom Cage в Обединеното Кралство. Инж. Дани Греъм казва: Последните два дни събирам информация за купето. Вчера измервах лявата страна, а днес ще работя по дясната. Ще ми отнеме около 60 часа, за да завърша цялостно проекта.

Проджект мениджърът на Hyundai Racing Trophy 2015 Георги Гвоздейков казва: Изработването на десетте рол кейджа започва едновременно и ще бъдат създадени комплектно. Интериорът на автомобилите ще бъде на 80% променен. Купето ще бъде презаварено за по-голяма здравина, ще бъде променена спирачната система, арматурното табло ще бъде премахнато и автомобилът ще стане по-лек. Ще правим тестове докато достигнем оптимално ниво на настройки.

Тази година за участниците в шампионата, както вече писахме се предвиждат 3 старта на рали и три на писта. Засега интерес към надпреварите са проявили млади пилоти като Григор Григоров, Михаил Симеонов, Дочо Цвятков, Даниел Василев и млад русенец, който досега не  се е състезавал. За подготовката на пилотите ще се грижи известният наш автомобилен състезател Николай Николов.