Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Валтери Ботас спечели първа победа във Формула 1

Валтери Ботас спечели първа победа във Формула 1

48
0
Макс Чилтън,Маруся

Валтери Ботас спечели първа победа в кариерата си във Формула 1, удържайки натиска на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел в продължение на дузина обиколки в края на Гран при на Русия.

Последното място на подиума зае Кими Райконен, а Люис Хамилтън остана четвърти. 

На пистата бе направо горещо в началото на надпреварата – 26 градуса на въздуха, 40 на трасето. На старта Паскал Верлайн, Маркус Ериксон и Щофел Вандоорн бяха с гуми суперсофт, всички останали – с ултрасофт.

Фернандо Алонсо се обади по радиото, че има проблем още в загряващата обиколка. Той спря директно на трасето и слезе от автомобила, а рейс контролът пусна останалите пилоти за още един подготвителен тур.

Вторият старт премина без проблеми и при изгасването на светлините Фетел тръгна чисто, но Валтери Ботас потегли още по-добре и го изпревари. Райконен бе трети, а Хамилтън зае четвъртата позиция пред Макс Верстапен.

Назад в колоната Ланс Строл се завъртя, а след това каза, че е бил избутан върху бордюра и затова изтървал колата. Ромен Грожан и Джолион Палмър отпаднаха след удар помежду им. Пилотът на Рено изпусна управлението и удари съперника от Хаас. На трасето излезе кола за сигурност.

„ОК, на практика Палмър зави и ме блъсна… Не знам къде гледаше”, заяви Грожан.

„По дяволите, отпаднах”, бе по-простото обобщение на британеца.

Вандоорн и Ериксон спряха в бокса и сложиха гуми ултрасофт.

Рейс контролът съобщи, че разследва инцидентите във втори завой.

Сейфти карът се прибра в бокса в четвъртия тур. Ботас бе на 1,8 сек пред Фетел. В колоната следваха Райконен, Хамилтън, Верстапен, Маса. Рикиардо бе седми, но се изтегли и спря, съобщавайки, че вижда как горят задните му спирачки. Топ 10 след това допълваха Перес, Окон, Хюлкенберг, Магнусен.

Рикиардо успя да се прибере в бокса, докато стюардите съобщиха, че инцидентът с Палмър и Грожан ще бъде разследван след финала. Магнусен и Вандоорн пък получиха по 5 секунди санкция за нарушаване ограниченията на трасето във втори завой.

Хамилтън се обади по радиото, че има прекъсвания в мощността. Отговорът от питуола гласеше: „Разбрано. Следим ситуацията. Няма за какво да се притесняваш.”

Авансът на Ботас пред Фетел бе 3,2 сек до 10-ата обиколка. Себастиан попита къде губи спрямо финландския пилот на Мерцедес. „Основно в първи сектор”, бе отговорът на тима му.

Хамилтън получи съобщение, че темпото му е добро, но е на ръба с температурата на гумите. „Опитвам се да се състезавам”, заяви англичанинът.

В 16-ата обиколка Люис попита защо колата му прегрява и допълни, че така е вън от състезанието, докато Фетел записа най-бърз тур. Немският пилот на Ферари бе на 4,3-4,5 сек зад Ботас. Валтери отговори с вдигане на темпото. Същото стори и Хамилтън, опитвайки се да намали разликата с Райконен.

Фетел попита дали пилотите от челото ще спират скоро в бокса, тъй като неговата предна лява гума се къса. Същото съобщи и Верстапен на екипа си.

Фелипе Маса пръв от топ 10 спря в бокса с 22-а обиколка и сложи гуми суперсофт.

Ботас вече бе настигнал последните в колоната и разликата между него и Фетел падна на 3,2 сек. В битката за третото място Райконен бе на 4,6 сек пред Хамилтън.

Ботас смени гумите си със суперсофт в 28-и тур. „Много важна фаза от състезанието. Натискай. Трябва ни всичко (от колата)”, бе съобщението от питуола към Фетел. Валтери излезе четвърти, докато Райконен на свой ред влезе в пита в 29-ата обиколка. Същото стори и Верстапен. Хамилтън бе следващият пилот от челото в бокса (31 об.), а на трасето Ботас записа най-бърз тур. Англичанинът се върна четвърти в колоната. Разликата между Фетел и Валтери бе 19,6 сек. „Оставаме на пистата, темпото е много добро, остани на трасето”, се обадиха от питуола на Себастиан.

Хамилтън поиска да разбере защо разликата с Райконен е толкова голяма. Обясниха му, че се дължи на загубено в трафик време.

Кими на свой ред получи съобщение по радиото, което гласеше: „На 9,5 сек зад Ботас сме и с осем десети на обиколка по-бързи.” Райконен попита как се е озовал зад сънародника си, а обяснението бе, че през цялото състезание до този момент е бил зад него.

Ботас смени гумите си със суперсофт в 28-и тур. „Много важна фаза от състезанието. Натискай. Трябва ни всичко (от колата)”, бе съобщението от питуола към Фетел. Валтери излезе четвърти, докато Райконен на свой ред влезе в пита в 29-ата обиколка. Същото стори и Верстапен. Хамилтън бе следващият пилот от челото в бокса (31 об.), а на трасето Ботас записа най-бърз тур. Англичанинът се върна четвърти в колоната. Разликата между Фетел и Валтери бе 19,6 сек. „Оставаме на пистата, темпото е много добро, остани на трасето”, се обадиха от питуола на Себастиан.

Хамилтън поиска да разбере защо разликата с Райконен е толкова голяма. Обясниха му, че се дължи на загубено в трафик време.

Кими на свой ред получи съобщение по радиото, което гласеше: „На 9,5 сек зад Ботас сме и с осем десети на обиколка по-бързи.” Райконен попита как се е озовал зад сънародника си, а обяснението бе, че през цялото състезание до този момент е бил зад него.

В 34-ата обиколка от Ферари казаха на Фетел да влезе в бокса, след това да остане на пистата. В крайна сметка германецът смени гуми в 35-ия тур при малко над 20 секунди разлика с Ботас и излезе зад финландеца, като имаше проблем с предна лява гума при смяната. Разликата с Валтери бе 4,7 сек.

Ботас допусна грешка в 39-ия тур и авансът му падна под 2,5 секунди. „Той излетя настрани в 13-и завой, има голямо петно на предна лява гума”, съобщиха на Фетел от питуола. Себастиан свали разликата до 1,7 сек.

„Какво е темпото на колите пред мен”, попита Хамилтън и получи информацията, но бе на 15 сек зад Райконен на четвърта позиция.

В 44-ата обиколка Ботас бе на 1,3 сек пред Фетел. „В оставащите обиколки искам по-малко говорене”, заяви Валтери по радиото.

Разликата отново стига 1,8-2 сек, след като Себастиан бе задържан за малко от Карлос Сайнц, но пилотът на Ферари бързо свали половин секунда от нея.

„Много добър среден сектор, продължавай да натискаш. Той ще сбърка. По-бавен е от теб с 4 десети от секундата”, казаха на Фетел. Изоставането му от Ботас се колебаеше между 1,3-15 сек, като двамата си разменяха най-бързи сектори. Себастиан почти настигна съперника от Мерцедес, а камерите показаха пристигналият на трибуните президент на Русия Владимир Путин, който се бе настанил между Чейс Кери и Бърни Екълстоун.

Три тура преди финала Фетел бе на 1,1 сек зад Ботас и даваше последователни най-бързи обиколки. Ботас дръпна с още 0,2 сек напред, а пред него имаше изостанали с обиколка автомобили. В предпоследната обиколка разликата падна под секунда.

В началото на финалния тур Ботас изпревари Маса с тур, докато Фетел малко се забави. Валтери бе на 1,3 сек пред немския съперник от Ферари, удържа го и пресече пръв финала на пистата в Сочи.