Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес пред Ферари и във втората тренировка в Испания

Мерцедес пред Ферари и във втората тренировка в Испания

37
0
Яри-Мати Латвала

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас изпревариха съперниците си от Ферари и във втората свободна тренировка за Гран при на Испания. Люис Хамилтън бе най-бърз, следван от съотборника си Валтери Ботас. Кими Райконен и Себастиан Фетел отново се класираха трети и четвърти.

Температурата на въздуха се бе качила до 24 градуса преди следобедната сесия, тази на пистата бе вече 43, докато по време на предсезонните тестове на Каталуния достигна 33 градуса.

Фернандо Алонсо пък се бе върнал в падока след час и 15 минути алтернативна тренировка вследствие счупената му задвижваща система в самото начало на първата сесия.

Работата отново започна веднага след началото на сесията. Първото време в таблицата бе на Джолион Палмър. Британецът се върна в кокпита си, който бе зает в сутрешната тренировка от Сергей Сироткин. Руснакът пропусна част от изпитанията заради теч на вода, но все пак успя да кара повече, отколкото на пистата в Сочи преди две седмици.

Всички пилоти бяха с гуми медиум. 10 минути след началото на сесията начело бе Кими Райконен (1:23.143), следван от Себастиан Фетел (+0,860 сек), Макс Верстапен (+1,203), Карлос Сайнц (+1,498), Серхио Перес (+1,557).

В Макларън досглобяваха болида на Алонсо, в който задвижващата система бе сменена. Междувременно в социалните мрежи се подхвърляха предложения за залози колко време или колко завоя ще изкара колата на испанеца преди отново нещо да се строши.

Люис Хамилтън се изпързаля на 13-ти завой, докато Валтери Ботас направи чист тур и оглави подреждането с 1:23.062. Финландският пилот на Мерцедес получи и съобщение по радиото, че вятърът на пистата се е усилил. Англичанинът пък излезе трети със следващия си бърз тур, на малко над половин секунда зад съотборника си.

Макс Верстапен излетя от трасето в девети завой, но успя да продължи. „Изведнъж я изтървах в средата на завоя”, обади се холандецът на екипа си. Ланс Строл се оплака по радиото, че не може да накара гумите си да работят: „Не знам защо. Просто нямам никакво сцепление, много лесно се бърка.”

Почти половин час след старта на тренировката Алонсо излезе на пистата.

По същото време топ тимовете започнаха изпитания с гумите софт (с обозначения в жълто) – най-меката смес, която Пирели предоставя на екипите за уикенда в Испания (другите две са медиум (бяло) и хард (оранжево)). С тях Фетел даде най-добро време в този момент от сесията – 1:21.220. Съотборникът му Райконен го прескочи с 1:21.112, след което Ботас на свой ред оглави подреждането, преминавайки под 1:21 мин – 1:20.892. Хамилтън свали 0,090 сек от постижението на съекипника си (1:20.802). 0,418 сек покриваха времената на първия (Люис Хамилтън) и четвъртия (Себастиан Фетел), а техническият шеф на Уилямс Пади Лоу обясни, че разликата между софт и медиум може да е до 3 секунди.

Даниел Рикиардо също сложи софт и първият му бърз тур с тях бе 1:21.585 мин – на 0,783 сек от времето на Хамилтън. Верстапен се доближи на 0,636 сек до англичанина. След изтичането на почти час от сесията пък Алонсо все още имаше срещу името си само две опознавателни обиколки. При следващата си поява на трасето той все пак записа няколко бързи тура.

Половин час преди карирания флаг сесията бе спряна, за да могат маршалите да съберат от девети завой останките от компонент от Торо Росо-то на Сайнц. Разчистването отне по-малко от 5 минути, след което тренировката бе възобновена. Алонсо сложи софт и подобри времето си, но остана последен в класирането.

До края на сесията доста пилоти излизаха от пистата, сред тях – Ботас и Фетел, но нямаше сериозни инциденти. Хамилтън остана най-бърз, следван от Валтери, Райконен, Фетел, Верстапен, Рикиардо, Хюлкенберг, Палмър, Маса, Сайнц.