ГП на Монако след:
Последно състезание: Испания

Jaguar въвежда 4-цилиндровия бензинов Ingenium за F-TYPE

19.04.2017 | Георги Кръстев | коментара

Jaguar увеличава привлекателността на новия F-TYPE с въвеждането на свръхмодерния четирицилиндров бензинов двигател Ingenium. Награждаваното семейство F-TYPE вече се простира от базовия модел с четирицилиндров двигател до суперавтомобила на Jaguar за всякакви метеорологични условия с максимална скорост от 322 км/ч – F-TYPE SVR.

Съчетаването на изцяло алуминиевия двуместен спортен автомобил на Jaguar с модерния двулитров двигател с турбокомпресор, 300 к.с., осигурява на ДНК-то на спортния автомобил Jaguar по-голяма пъргавина, икономичност и достъпност. Това е истински F-TYPE със свой собствен уникален характер.

Новият модел запазва динамиката, очаквана от F-TYPE, може да ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди и развива максимална скорост от 249 км/ч. Високият максимален въртящ момент от 400 Нм на двигателя с турбокомпресор, генериран от едва 1 500 об/мин, заедно с 8-степенната трансмисия Quickshift осигуряват отлични реакции в целия обхват на оборотите.

Двигателят Ingenium, 300 к.с., е не само най-мощният четирицилиндров агрегат, предлаган някога в сериен автомобил Jaguar, но и генерира най-високата специфична мощност от всички двигатели от гамата F-TYPE: 150 к.с. на литър. Това го прави и най-икономичният F-TYPE в гамата, с 16% по-нисък разход на гориво спрямо V6 с 340 к.с., заедно с CO2 емисии от едва 163 г/км при европейски комбиниран цикъл.

„Въвеждането на усъвършенствания ни четирицилиндров двигател в F-TYPE създаде автомобил със свой собствен отличителен характер. Динамиката от двигател с такъв размер е забележителна и е съчетана с по-нисък разход на гориво и по-ниска цена, което прави F-TYPE по-достъпен от всякога“, споделя Йън Хобан, директор на автомобилна серия Jaguar F-PACE.

Редица усъвършенствани технологии позволяват на двигателя Ingenium да предложи това съчетание на висока динамика и нисък разход на гориво. В цилиндричната глава е прецизно интегрирано свръхмодерно електрохидравлично управление на клапаните с патентовани контролни алгоритми, разработени от компанията. Тази технология позволява изцяло променлив контрол на хода на всмукателните клапани за оптимална мощност, въртящ момент и икономичност в целия работен обхват на двигателя.

Изпускателният колектор е интегриран в отлятата цилиндрова глава. Охлаждащата течност, която преминава през каналите в колектора, намалява времето за загряване, а оттам и разхода на гориво и емисиите. Колекторът е прецизно съчетан с twin-scroll турбокомпресор. Дизайнът предотвратява намесата на пулсацията на отработените газове, което осигурява много по-бързи реакции на турбинното колело. По този начин по-голямо налягане се доставя почти мигновено, което почти премахва турбо закъснението, осигурявайки бързата обратна връзка, типична за усещането при шофиране на F-TYPE.

Турбокомпресорът е с керамични сачмени лагери, за да осигури най-добрата възможна стартова динамика и преходни реакции и същевременно да позволи на двигателя да развие високата си максимална мощност. Тези лагери осигуряват възможно най-ниското триене, особено при студен старт.

Системата за директно впръскване под налягане 200 бара включва централно монтирани горивни инжектори. Заедно с оптимизираните модели на впръскване, тази технология спомага за максимално намаляване на въздействието върху цилиндровите стени и челата на буталата, като по този начин подобрява икономичността и намалява емисиите.

Като всички членове на семейството Ingenium, двигателят с 300 к.с. на F-TYPE е проектиран и разработен от компанията. Той се произвежда в Обединеното кралство в Центъра за производство на двигатели на Jaguar Land Rover на стойност 1 милиард английски лири, наред с четирицилиндровите бензинови двигатели, 200 к.с. и 250 к.с., и четирицилиндровите дизелови двигатели, 150 к.с., 163 к.с., 180 к.с. и 240 к.с.

Двигателят Ingenium допринася за общото намаляване на теглото на автомобила с 52 кг– най-вече в предната ос – и това е ключово за увеличената пъргавина на четирицилиндровия F-TYPE. Прецизното тунинговане на шасито в допълнение към новия двигател осигурява още по-бързи реакции на волана, контрол на каросерията и комфорт на возията.

Въвеждането на четирицилиндровия двигател не означава, че водачите ще трябва да се лишат от обратната връзка или удоволствието от звука на двигателя: те винаги са били съществена част от привлекателността на F-TYPE и с тях не е правен компромис. Прецизно тунингована активна изпускателна система е стандартно оборудване за всички базови модели F-TYPE, а версиите R-Dynamic включват активна изпускателна система с възможност за превключване за още по-голямо участие на водача.

„Намаляването на теглото е основно в предната ос, което прави автомобила отлично балансиран и наистина пъргав за шофиране – както бихте очаквали, автомобилът се чувства в свои води по красивите пътища със завои. В съчетание със звука от четирицилиндров двигател, този модел F-TYPE има свой собствен характер.

Харесва ми да мисля за него като за борбения по-малък брат на моделите с двигатели V6 и V8“, допълва главният продуктов инженер на Jaguar Sports Cars Ерол Мустафа.

Jaguar F-TYPE за моделна година 2018 включва визуални подобрения, които придават на спортния автомобил още по-мощно присъствие. Брони с нов дизайн и full LED предни фарове усъвършенстват награждавания дизайн на F-TYPE и осигуряват още по-голямо разграничение между отделните модели в гамата.

Отзад, моделът с четирицилиндров двигател е с уникален ауспух с един накрайник, което го отличава от от двойния централен ауспух и външно монтирания четворен ауспух на моделите с двигатели V6 и V8. Олекотени 18-инчови джанти също отличават най-новото попълнение в гамата и спомагат за максимално намаляване на необресорената маса, допринасяйки за усъвършенстваната возия и управление.

Промените в интериора на F-TYPE, включително олекотените, издължени седалки, информационно-развлекателната система Touch Pro и новите хромирани и алуминиеви покрития, засилват усещането за фокусирано върху водача шофиране. Елегантно огледало без рамка добавя още един модерен щрих.

„Запазването на силуета на F-TYPE в цялата гама е наистина важно за нас, независимо дали става въпрос за SVR с максимална скорост от 322 км/ч или за новия двулитров четирицилиндров модел. Това е истински спортен автомобил Jaguar и истински F-TYPE – ние не искахме да променяме характерния дизайн. Независимо от това, този автомобил има свой собствен уникален характер и новият ауспух с един накрайник илюстрира това“, казва директорът „Дизайн” на Jaguar Йън Калъм.

Новата гама F-TYPE предлага също усъвършенстван набор от системи в помощ на водача, допълнен от интегрирането на изключително модерна предна стерео камера. Тези системи подобряват безопасността, намаляват натоварването на водача и включват Автономна аварийна спирачка, Предупреждение за напускане на лентата и Асистент за придържане в лентата, Разпознаване на пътните знаци, Адаптивен ограничител на скоростта и Следене на състоянието на водача.

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти