Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес получи ново отличие за задвижващата си система за F1

Мерцедес получи ново отличие за задвижващата си система за F1

44
0

Мерцедес получи ново отличие за задвижващата си система за Формула 1. Британският Кралски автомобилен клуб (Royal Automobile Club – RAC) присъди трофея Dewar за 2014 г. на Мерцедес AMG High Performance Powertrains (HPP) за изключителни технически постижения в разработването на Мерцедес-Бенц PU106A Hybrid.

Управляващият директор на HPP Анди Коуел получи наградата, като той бе придружаван и от други членове на развойния екип от Бриксуърт. Трофеят бе връчен на специална церемоня в Пал Мал (Лондон).

Dewar Trophy е награда, с която се отличават изключителни постижения в инженерството, като тя се присъжда още от 1906 г. Сред предишните й носители са Rolls-Royce (1907 г.) за двигателя с 40,5 к.с., Dunlop (1957 г.) за работата по развитието на дисковите спирачки и модерни гуми, British Motor Corporation и Алек Исигонис за оригиналното Mini през 1959г., Jaguar (2003 г.) за изцяло алуминиево шаси, Ford Motor Company за агрегата EcoBoost (2012 г.), McLaren Automotive (2013 г.) за развитието и представянето на модела P1. Трофеят не се връчва всяка година, а по преценка на техническия комитет „Dewar”, който обсъжда кандидатурите и техните качества.

Тазгодишната задвижваща система на Мерцедес за Формула 1 е най-добрата интерпретация на новите правила за 1,6 л V6 турбоагрегат. Резултатът от общата работа на екипа от Бриксуърт и този от Бракли е болидът F1 W05 Hybrid, който доминира напълно настоящия Гран при сезон. Люис Хамилтън и Нико Розберг спечелиха 13 от проведените досега 16 старта.

HPP за втори път получава трофея след отличаването на системата KERS на специалистите от Бриксуърт през 2009 г.

– За мен е чест да приема трофея Dewar от името на колегите си в Мерцедес AMG High Performance Powertrains и от името на Мерцедес-Бенц – заяви Коуел. – Да получим тази престижна награда за втори път е доказателство за отдадеността към съвършенството на всички в организацията ни. Работата ни в областта на постоянно развиващите се хибридни технологии ни позволи да изследваме вълнуващи иновации, от които има полза не само на състезателната писта, но и за шофьорите по принцип. Като спорт приехме предизвикателството на новите правила във Формула 1 за 2014 г., но малцина можеха да предвидят постигането на подобно представяне за толкова кратко време. Признание за цялата индустрия – и особено за упоритата работа на стотиците служители на Мерцедес-Бенц – е, че усилията ни от последните три години се отбелязват по такъв начин.

Коуел обясни в интервю за списание ClubS1 (брой 174), че най-трудната част от решенията при създаването на задвижващата система е била как най-добре да се намери балансът между максималните й възможности и общата бързина на колата, как да се интегрират отделните компоненти от гледна точка на аеродинамиката. Самият той бе отличен тази година за приноса си в създаването и развитието на задвижващи системи за F1.