Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес взе двойна победа в Гран при на Австралия

Мерцедес взе двойна победа в Гран при на Австралия

90
0
Люис Хамилтън

Мерцедес спечели двойна победа в първия старт от Формула 1 за 2015 г. – Гран при на Австралия. Люис Хамилтън изпревари съотборника си Нико Розберг с 1,3 сек. Трети се класира Себастиан Фетел (Ферари).

Едва 11 автомобила финишираха в състезанието. Драмата започна още преди самия старт на надпреварата. Първо Кевин Магнусен спря на трасето с обвит в облак дим Макларън. След това Данил Квят отби встрани. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обясни, че има проблем със скоростната му кутия. А на старта застанаха 15 пилоти.

Хамилтън поведе спокойно, Розберг успя да се измъкне зад него. Фелипе Маса се защити от пилотите на Ферари, които се докоснаха, Райконен изостана, колите зад него трябваше да реагират за секунди. Фелипе Наср и Пастор Малдонадо се бутнаха при опита да избегнат Кими и венецуелецът се завъртя, удряйки се в предпазната стена от гуми. На пистата излезе кола за сигурност, която остана до края на третия тур. Междувременно Ромейн Грожан стигна до бокса с втория Лотус, където колата бе прибрана. С това болидите на Албърт парк останаха 13! Перес пък бе предупреден, че е изпреварил Маркус Ериксон, докато сейфти карът бе на трасето и трябва да му върне позицията.

След рестарта разликата между Хамилтън и Розберг бързо стана над 2,5 сек, Нико се опитваше да я намали. Маса бе на 5 секунди зад английския пилот на Мерцедес. Фетел заемаше четвърта позиция, следван от Наср, Даниел Рикиардо, Карлос Сайнц, Райконен, Макс Верстапен, Нико Хюлкенберг.

Рикиардо съобщи на екипа си, че болидът му не е особено стабилен, докато Розберг намали аванса на Хамилтън на секунда и половина. Разликата падна до 1,2 сек и след това се върна на 2.

Перес водеше битка с Бътън за 12-ата позиция и при опит да изпревари бившия си съотборник в 14-ата обиколка се завъртя в трети завой. След това Дженсън получи съобщение по радиото, че при това развитие на нещата, може да стигне и до точки! Преди старта той отказа да прави каквито и да e предположения, а след квалификацията обясни, че най-дългата му серия до началото на Гран при на Австралия е била 12 тура.

Спиранията в бокса започнаха в 16-ата обиколка. В началото на състезанието само трима пилоти – Верстапен, Перес и Ериксон – бяха с медиум, останалите – със софт. Райконен взе комплект софт при питстопа си. Маса се обади, че усеща износване на предна лява гума. Бразилецът сложи гуми медиум при спирането си в бокса, докато Фетел остана на трасето. Фелипе се оказа зад Рикиардо при излизането, макар и не за дълго, тъй като австралиецът на свой ред отиде в пита. Тогава и Ферари извика Фетел в бокса, а Маса получи инструкция да кара като на квалификация. Себастиан обаче се измъкна пред пилота на Уилямс.

Хамилтън направи своето спиране в пита (авансът му в този момент бе 4,9 сек) в 26-ия тур, веднага след него същото стори и Розберг. Райконен направи най-бърза обиколка.

Малко след преполовяване на състезателната дистанция в 30-ия тур редът бе Хамилтън, Розберг (+2,5 сек), Фетел (+15,7), Маса (+19,5), Райконен (+29,2), Верстапен (+43,3), Наср (+45,4), Рикиардо (+48,7), Хюлкенберг, Ериксон, Перес, Сайнц, Бътън. Дженсън вече бе на обиколка зад лидера в надпреварата.

Макс Верстапен стана днес най-младият пилот в историята на Формула 1, стартирал в Гран при, но дебютът му приключи в 34-ата обиколка. Пилотът на Торо Росо извика по радиото, че вижда пушек, намали и малко след това спря отстрани на трасето.

В челото Розберг направи най-бърз тур в състезанието и намали преднината на Хамилтън на 1,6 секунди. В 41-ата обиколка Райконен отново бе в пита, където имаше проблем с лява задна гума. Малко преди това Перес смени гуми – след 38 обиколки с медиума, с който стартира. На пистата Кими спря, което доведе броя на участващите в Гран при на Австралия болиди до 11. Райконен попита по радиото дали гумата му бе поставена неправилно и получи отговор: „За съжаление колелото не бе затегнато”. Стюардите на ФИА ще разследват случая след финала на състезанието.

10 обиколки преди финала Бътън съобщи, че има голям проблем със свалянето на предавки. Хамилтън междувременно подобри времето за обиколка в състезанието, като поддържаше аванс от около 2 секунди пред съотборника си. Той пресече пръв финала, следван от Розберг. Фетел стана трети, следван от Маса, Наср, Рикиардо (първият, затворен с обиколка), Хюлкенберг, Ериксон, Сайнц, Перес и Бътън, който все пак успя да финишира.