ГП на Белгия след:
Последно състезание: Унгария

Нювил с почти 39 сек аванс в рали Корсика

08.04.2017 | Калоян Петров; снимка: Хюндай | коментара Тиери Нювил

Тиери Нювил завърши втория ден от рали Корсика с почти 39 секунди аванс след драматичните събития по трасето. Белгиецът ще стартира в неделя като лидер, на 38,9 сек пред Себастиен Ожие след проблемите с двигателя, които спряха Крис Мийк и техническите грижи на пилота на М-Спорт. През съботния ден Тиери спечели три от четирите отсечки в планините на северна Корсика.

Състезателят на Хюндай ще се надява и на различен развой от този в първите два старта от сезона. Той водеше и в Монте Карло, и в Швеция, но загуби надпреварите заради инциденти.

Мийк отпадна злощастно от надпреварата, след като счупи двигател в своя Ситроен C3. Ожие продължаваше да се чувства некомфортно във Форд Фиеста-та и това позволи на Нювил да избяга напред. Себастиен пооправи нещата с настройките следобед, когато пък проблеми с хидравликата едва не му попречиха да завърши.

„Дадохме някои наистина добри времена днес. Натисках здраво във финалната отсечка, за да увелича аванса си, когато Ожие се сблъска с проблем. Но и утре няма да е лесно”, коментира Нювил. „Беше фантастичен ден за нас, напълно различен от петъка. Отборът работи страшно упорито да подобри реглажите и управлението бе значително по-добро. Чувствах се далеч по-уверен, поддържах по-висока скорост в завоите. Като се изключи едно малко завъртане в седмата отсечка, денят бе почти перфектен. Но не приемаме нищо за даденост, дори с 39-секунден аванс спрямо Ожие.”

Себастиен пък се постара проблемите му да останат в тайна поне до края на деня.

„В края на седмата отсечка загубихме хидравлично налягане и бях наясно, че това е само началото на грижите ми”, обясни той. „Целта бе да завършим деня и да се приберем в сервизната зона. Все едно карах кола със задно задвижване!”

Дани Сордо се нареди трети, почти на минута от Нювил. Испанецът така и не се почувства комфортно в автомобила си и макар да бе уверен, че кара добре, това не се отрази на времената му. Пилотът на Хюндай бе на 11,7 сек пред Яри-Мати Латвала, чието темпо се подобри след промяна в настройките на скоростната му кутия.

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти