Начало Formula E News Нивото на конкурентоспособност във Формула Е се вдигна, сподели Ди Граси

Нивото на конкурентоспособност във Формула Е се вдигна, сподели Ди Граси

43
0

Лукас ди Граси стана трети в първия сезон на Формула Е, втория през следващия – въпросът е ще успее ли да вземе титлата при третия си опит. Бразилският пилот има най-много подиуми от всички досега в първенството – 13. Но е наясно, че не може да приема нищо за даденост.

„Формула Е се разрасна много по-бързо, отколкото всички предвиждаха. Дори оптимисти като мен и Алехандро [Агаг]. Формула Е се превърна в шампионат на много високо ниво. Днес без съмнение можем да кажем, че е втори по трудност в света. Формула 1 държи първенството, разбира се, но ние растем и привличаме производители. Сериите са изключително конкурентни. Смятам, че всички отбори са с подобрения за трети сезон – вече няма лоши екипи, нито средняшки пилоти. Всички са истински професионалисти. Отборите увеличиха инвестициите, както и представянето си. Битката ще е много оспорвана и ще е много трудно да постигна резултатите си от предходните два сезона”, сподели Ди Граси.

Тимът на Лукас Абт Шефлер вече работи в много по-близко сътрудничество с Ауди, а догодина ще се превърне в заводски тим на концерна от Инголщад. Това допълнително подсилва позициите на Ди Граси, който обаче е предпазлив в очакванията си: „Мисля, че представянето ще е различно в отделните надпревари. Малка грешка в квалификация ще води до сериозни последствия за състезанието. Освен това имаме притеснения относно издръжливостта на някои от стандартизираните компоненти. Смятам, че ще сме конкурентоспособни. Но трябва да вложим повече усилия от всякога, защото останалите ще направят същото.

Колата ни не е особено променена като чиста скорост – може би с няколко секунди на обиколка. Но е значително по-ефективна. Всичко е много по-прецизно. Всички научиха много и оптимизираха системите си през последните две години, така че нивото на конкурентоспособност се вдигна.

Всички ме питат колко е трудна Формула Е. Хората си мислят, че трудността при каране на състезателен автомобил идва от скоростта, мощността, но не е така. Трудността е следствие от малките разлики между екипите, а във Формула Е – и от времето, което ти трябва, за да влезеш в ритъм. В други серии имаш дни за подготовка, може вече да си карал много пъти на съответната писта – като Силвърстоун или Спа, така че знаеш какво да очакваш. Във Формула Е дори да си бил на някое трасе, като Буенос Айрес например, всичко е различно, нивото на сцепление е напълно променено, а имаш часове, за да адаптираш и болида, и новия софтуер.”

В днешния шейкдаун в Хонконг, където ще се проведе първи кръг от новия сезон на Формула Е, Ма Кинг Хуа от Techeetah бе най-бърз. Втори се класира Нелсън Пике (Некстев), следван от Сам Бърд (DS Върджин), Жан-Ерик Верн (Techeetah), Никола Прост (Рено еДАМС), Хосе Мария Лопес (DS Върджин), Феликс Розенквист (Махиндра), Антонио Феликс да Коща (Амлин Андрети), Стефан Саразен (Вентури), Робин Фрийнс (Андрети).