Начало Moto News Напускането на Ямаха бе грешка, призна Роси

Напускането на Ямаха бе грешка, призна Роси

41
0

Валентино Роси заяви, че е било грешка да напусне Ямаха през 2011 г. заради решението на екипа да даде на него и съотборника му Хорхе Лоренсо еднакъв статут.

Деветкратният световен шампион премина в Дукати, където изкара два трудни сезона преди да се върне в Ямаха.

– Може би допуснах грешка през 2010 г., решавайки да напусна Ямаха. Тогава исках да съм пилот номер 1, а след пристигането на Хорхе отношението към него бе същото като към мен. Не ми хареса, затова си тръгнах. Но това бе грешка. Сега ситуацията е същата, но тази политика ми дава известно предимство. Хорхе остана в Ямаха, стана световен шампион, а след връщането ми аз получавам съвършено същото отношение като него. В Ямаха им харесва много, когато се борим. И те се стараят да подкрепят всеки един от нас на 100% – обясни Роси.

Лоренсо дебютира в MotoGP през 2008 г. с M1 и гуми Мишлен, докато Роси е с Бриджстоун. Той печели полпозишън още за първия си старт, а победа взима в едва третото си състезание. Вътрешното съперничество е демонстрирано от прочутата „стена” в бокса на Ямаха, която показва явното недоволство на Валентино от факта, че не е получил статут на пилот №1. Неразбирателството по този въпрос изиграва голяма роля италианецът да вземе решение да напусне отбора. Лоренсо печели титлите през 2010 и 2012 г. И днес той е изключително доволен от отношението на Ямаха от самото начало на присъединяването му към отбора:

– Ямаха винаги са се отнасяли много добре с мен, още откакто дойдох в тима през 2008 г. Дадоха ми цялата си подкрепа. Имам всичко. През първата година аз бях с гуми Мишлен, а Валентино – не, така че това бе различно. Но от 2009 г., от Брно получавах съвършено същото отношение и оборудване като Валентино. Може би преди това само едно нещо бе различно, останалите 99,9% бяха еднакви. Отношението не се е променило до ден-днешен. Ямаха винаги слуша внимателно коментарите не само от официалните си пилоти, но и от момчетата в Тех 3, за да подобрява моторите. Затова не смятам, че имат различно отношение към отделните състезатели.