Начало Други Повреда в трансмисията коствала на Царски титлата в Макси

Повреда в трансмисията коствала на Царски титлата в Макси

40
0

Един от най-титулуваните автомобилни пилоти у нас Илия Царски отбеляза един от най-силните си сезони в кариерата. Панагюрецът завърши на второ място в националния шампионат на Затворен маршрут, като малко не му достигна да вземе и титлата, който отиде при Пламен Камбуров от Вромос рейсинг.

Царски завърши на второ място в първия манш от последния кръг на Писта Диамо на трасето Дракон, а във втория водеше малко преди финала. И ако спечелеше, това щеше да му е достатъчно за титлата. В края на дългата обратна права обаче той допусна да бъде изпреварен от Камбуров от външната страна на завоя.

Така той завърши втори, като обясни, че основната причина да загуби състезанието е повреда в скоростната кутия. Още след първия манш той е останал без 6-а предавка, която означава загуба на максимална скорост на правата от около 64 км/ч.

С механиците в отбора Царски е решил да компенсира загубата с по-високи обороти, като с това двигателят е работил в опасно високи режими. Все пак по този начин загубата на скорост е била сведена до 14 км/ч. На старта Царски поведе след отличен старт от втора позиция (на третата снимка) и дълго време успяваше да задържи лидерството, но накрая не удържа на атаката на Пламен.

Въпреки това Илия бе много доволен от представянето си. Той похвали и Българската федерация по автомобилен спорт за бързото и професионално разглеждане на случая с наказанието от 15 сек за фаулстарт от Бургас, което получи. Спортният трибунал го отмени правилно след детайлното разглеждане на видеозаписа.

Царски обаче отбеляза, че условията на пистата Дракон в последния кръг не са били подходящи за състезание. Надпреварите се проведоха при изключително силен вятър от 25 м/сек, като самият пилот в един момент е усетил как задницата на автомобила му се е повдигнала. Затова трябва да се говори с БФАС за промяна на датите на провеждане на състезанията. Според него също така някои от пистовите надпревари не са добре обезопасени и трябва да се вземат мерки.

Панагюрският пилот разкри още, че ще продължи сътрудничеството си с основния спонсор ЕКО, като предстои да бъде сключен нов договор. Освен това имя идея отборът му Автоцар да направи шоу за пилоти, фенове и приятели в зала Арена Асарел в Панагюрище през декември.