Начало Рали Страхотно е, че пак се върнахме на подиума, радва се Хирвонен

Страхотно е, че пак се върнахме на подиума, радва се Хирвонен

45
0

Мико Хирвонен определено бе много щастлив от подиума си в рали Испания.

Финландецът и навигаторът му Ярмо Лехтинен финишираха трети в надпреварата след чудесно каране. Той кара стабилно през първия ден на чакъл и след преминаването на асфалт твърдо се установи на тази позиция. Натрупа 30 секунди аванс спрямо Мадс Остберг (Ситроен) и накрая внимателно контролираше темпото.

– Наистина съм щастлив. Твърде отдавна не бяхме стигали до подиума, но този уикенд всички се получи перфектно. От началото имахме добро темпо на чакъл, а след това и чудесна скорост на асфалт. Настройките ни бяха добри и харесвам новите гуми на Мишлен. Смятам, че ми пасват по-добре и работят чудесно с Фиеста-тата. Всичко това ми позволи да се чувствам уверен и резултатът бе силно и постоянно темпо – коментира Мико.

През последния състезателен уикенд в Уелс той заяви, че ще кара основно за навигатора си. Лехтинен е трети в класирането при копилотите със 108 точки – с две повече от актива на Ола Флоен, който се върна в колата до Андреас Микелсен по време на сезона.

Елфин Еванс пък допусна необичайна за него грешка в началото, но се върна в надпреварата по Рали2. В крайна сметка завърши, макар и 14-ти.

– Беше трудно рали за нас. Петъкът бе особено сложен, докато двата дни на асфалт преминаха добре. Явно не очаквахме такова развитие, имайки предвид предишните състезания. Направих твърде много глупави грешки в петък. Ако бяхме успели да се задържим на трасето, можеше и да постигнем достатъчно добро темпо. След това на практика не участвахме в никаква битка. На асфалта имахме възможност да изпитаме различни реглажи – пробвахме кое работи и кое не. Научихме много и съм сигурен, че догодина ще сме по-силни – заяви Еванс.

Обобщението на шефа на М-Спорт Малкълм Уилсън гласеше, че битката за втората позиция при конструкторите ще е особено ожесточена в последния кръг. В момента Ситроен е втори със 817 точки, М-Спорт е със 7 по-малко, а шанс има и Хюндай – с 12 по-малко от френския тим.

– Ще се получи крайно вълнуващ финал на сезона. Би било фантастично постижение, ако успеем да вземем четвърта позиция при пилотите и втора при конструкторите – заяви Уилсън. – Мико бе просто фантастичен в Испания, където накрая на лицето му грееше огромна усмивка, при това напълно заслужено. Елфин бе малко разочарован, тъй като за разлика от Мико се бореше да намери оптимални реглажи и изостана заради това. Работата в този аспект се подобрява с придобиването на опит.