Начало Рали Тойота преработва задното окачване и клапаните на Ярис WRC заради несъответствие с...

Тойота преработва задното окачване и клапаните на Ярис WRC заради несъответствие с правилата

45
0

Тойота спечели подиум в първото си състезание в световния рали шампионат след 17-годишно отсъствие благодарение на второто място на Яри-Мати Латвала в Монте Карло. Тимът обаче имаше проблеми, при това не само на трасето.

В автомобила Ярис WRC бяха открити несъответствия с определени регулации, които трябва да бъдат поправени преди следващия кръг в Швеция. Единият от проблемите е мястото на захващане на задните амортисьори, разминаващо се с постановеното с 3 сантиметра. Това до сериозни грижи за екипа. Хората в базата в Пупола (Финландия) преизчисляват всичко по задното окачване, а Тойота Моторспорт в Германия – да се погрижи за аеродинамиката. След това е необходимо да се произведат две нови шасита. Всичко това трябва да се случи преди 5 февруари, тъй като на 7-ми автомобилите ще преминават технически преглед за рали Швеция.

Друг проблем засяга работата на департамента за двигателите – необходима е промяна на клапаните. Причината е, че при тях е използван забраненият материал берилий. Промяната пък води до допълнителни грижи с агрегата и контролиращите системи. Тъй като моторът е по-сложна задача, отборът е получил удължен срок, в който да отстрани проблема – до надпреварата в Мексико в началото на март. Тъй като третият кръг от шампионата обаче е извън Европа, датата за приключване вероятно е не по-късно от 20 февруари, тъй като автомобилите трябва да бъдат транспортирани до Леон.

Всичко това може би е причината за отложения дебют на Есапека Лапи с екипа. Той бе планиран за Корсика (във Франция в началото на април) и впоследствие пренастрочен за Португалия в края на май.

Особено интересно е, че въпреки несъответствията на Ярис-а с правилата, нямаше никакъв знак за недоволство както от ФИА, така и от останалите отбори.

Шефът на тима Томи Макинен демонстрира щастие след подиума в Монте Карло. Той е убеден, че това представяне показва, че отборът му може да спечели победа през 2017 г.

„Много съм щастлив. Този резултат надхвърля много очакванията ни, тъй като това всъщност е само развойна година. Нямахме кой знае какъв опит, но ралито ни бе почти перфектно: и двата екипажа реагираха чудесно на променящите се условия и даваха времена по отсечките в топ 3, което е много окуражаващо. Яри-Мати имаше проблем със сензор в рамките на надпреварата, като това го разсейваше и се притесняваше, че ако спре в дистанцията, може да не успее да потегли пак. Впечатляващо е как се справи с проблема. Огромно благодаря на екипа за целия труд дотук. Все още имаме много работа, но стартът е добър. Чувствам се уверен, че имаме добър шанс да спечелим тази година”, обясни Макинен.