Начало Списание Започна нова ера във Формула 1

Започна нова ера във Формула 1

33
0

Като най-голямата промяна в цялата история на Формула 1 определиха измененията в техниката експертите по време на първите тестове преди началото на новия сезон.
Откакто състезанията за Гран при са обединени в обща верига през 1950 г., регламентът се е променял много пъти. Изискванията към двигателите са били различни в големи периоди от време, тези към автомобилите – също, но никога досега регламентите не са променяли едновременно така радикално и за моторите, и за колите. Това поставя всички в напълно нова ситуация и дава шанс за ново разпределение на силите и интересни състезания.
Че картите очевидно се разбъркаха пролича ясно в първия тест в Херес.
Мнозина бяха шокирани как неизменните шампиони в последните 4 сезона от Ред Бул и Рено се сблъскаха с много трудности, но в същото време новият RB10 отново бе определен като еталон за останалите и ако задвижването се оправи тимът отново ще е претендент.
Отново имах шанс да бъда на премиерата, да видя и част от тези на останалите нови автомобили и да се опитам, заедно с моите колеги да ви разкажем възможно повече подробност за всичко. Събрахме и част от първите впечатления на пилотите, за това как се карат новите болиди и как работят новите задвижващи системи, които изглеждат много сложни, но надявам се с обясненията нещата да станат по-ясни.
За да ни запознае пък с един от новите герои във Формула 1 – Кевин Магнусен, който зае място в тима на Макларън, помолихме за специален материал Петер Нийгард. Той е приятел на семейството и познава младият талант от бебе, снимал е първите му стъпки в картинга, както и влизането в падока до баща си– Ян, който някога също бе смятан за супер талант но нямаше шанс да пробие в Макларън.
В един от дните в Херес, гледах излизащите коли от пита заедно с прочутият бивщ пилот, а днес ТВ коментатор Марк Шурар, който беше горд, че с новата техника Формула 1 остава все така лидер в спорта и автомобилната техника, но малко по-късно шефът на спорта Бърни Екълстън определи промените като цирк, а продължи да поддържа комичната теза за това как точките трябвало да се удвояват не само в последното, но в третите последни старта!
Когато човек хвърли дори бегъл към част от данните, които извадихме за това как зрителския интерес се е сринал през 2013 г. за пореден път вероятно по-ясно ще си обясни тези щения на бигбоса, но за мен все така неясна остава критика му към промените в техниката!
Не бих искал да пропусна в тази връзка и материала ни за една позабравена история – тази с инцидента на Роланд Ратценбергер от преди 20 години, за която един бивш съратник на самия Бърни и някога главен редактор на Неговото списание, разкли неотдавна любопитви факти.
Светът на автомобилите обаче съвсем не е само Формула 1, въпреки многото интересни теми в нея и ви разказваме за новата серия автомобилни състезания на Волкан Ъшък и началото на новия рали шампионат, плюс специален материал за това как се правят спортните камиона на Камаз, които победиха и в тазгодишния супер маратон Дакар.

Електрнен формат на броя може да намерите на сайта e-spisanie.com