Не си спомням някога подготовката преди началото на нов сезон във Формула 1 да са била така компактна, напрегната и най-вече така загадъчна както тази пролет. Колеги сполучливо нарекоха тестовете в Барселона „Малката Гран при“ и присъствайки на нея имах възможността да се убедя до каква степен позициите в новия световен шампионат са непредвидими. Ферари, Маклалън, Мерцедес, Ред Бул, а защо не и BMW Заубер и Рено изглеждат толкава силни, че почти сигурно ни очаква страхотен сезон и както се хилеше Себастиен Фетел – „Ми какво по хубаво от това – поне 4 тима, 8 пилоти да се борят за победите, какво повече можете да искате“.
Наистина в началото на новото първенство и последните изпитания, на които обръщаме традиционно специално внимание, картината е повече от обещаваща – отлична скорост на Ферари, на Алонсо и Фелепе Маса. Топтемпо и за британските шампиони в Макларън. Добър потенциал при Мерцедес и завърналата се мега звезда Михаел Шумахер, към които имаме и личната гледна точка на един от най-влиятелните хора в падока – хер Норберт Хауг.
Това са и само част от основните теми, които вълнуват вчики в началото на новия световен шампионат, затова и им обръщаме особено внимание и с поглед към работата в бокса и щабовете на Ферари и Мерцедес, както и с един сравнителен анализ на силните и слабите страни в „любовния триъгълник“ Хамилтън – Макларън – Бътън.
Екслузивно за себе си пък ни разказа тази пролет Нико Хюлкенберг, младежът който просто помете, с появата си всички в серии като A1GP и GP2.
За новият сезон и себе си говори и една звезда у нас – Ники Златков, чиито успехи може и да не са така световни, но са ценни в нашата действителност.
В този традиционно изключително вълнуващ брой надникваме още както зад стените на възродения тим Лотус, така и под „кожата“ на новите болиди, но и към представянето на Кими Райконен в световния рали шампионат и готвения от Ситроен хибриден рали автомобил. Поглеждаме и към автомобилите на серия производители и може би ще се отпуснете за малко в новите модели на BMW, Хюндай, Опел или Киа. Нали в края на краищата автомобилите съвсем не са толкова пердмет за спорт, колкото за работа и удоволствие.
Иван Тенчев