Club S1 Форуми: Супербайк 2018 - Club S1 Форуми

Преход към съдържанието

Стр. 1 от 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Супербайк 2018 Rate Topic: -----

#1 Потребителят е офлайн   Por Fuera Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41
  • Регистриран: 27-May 17
  • Отбор:Без отбор

Posted 15 March 2018 - 00:35


Въпреки многото промени, които предприеха от Дорна в този шампионат през последно време вече съм по-голям оптимист, че този шампионат все още има бъдеще и смисъл в провеждането му.
Сезонът започна много обещаващо с две вълнуващи състезания на "Филип Айлънд" , а въпреки непрекъснато въвежданите технически ограничения, последното от които е ограничаване на оборотите, то от това времената не са пострадали кой знае колко. Направих си труда да гледам и съпоставям данни като най-висока максимално постигната скорост, най-бърза обиколка, общо време за което е протекло състезанието и няма съществена разлика, даже в някои категории има напредък. Времената от първото от двете състезания в Австралия не са впечатляващи, но тогава имаше силен насрещен вятър, който пречеше на пилотите.
Спомням си обаче думите на Макс Биаджи, когато се завърна за два кръга през 2015 г., че "моторът няма нищо общо" с този който е карал през 2012 г. , когато бе последният му пълен сезон в Супербайк. Но въпреки дадени ограничения, то други технологии напредват и за това не е изненадващо, че между 2012 г. и 2018 г. има съществена разлика, и то в полза на настоящия шампионат.
Броят на производителите в шампионата също е голям този сезон, друг въпрос е колко от тях са конкурентоспособни и се борят за титлата. Изглежда че борбата отново ще е между Кавазаки и Дукати. Джонатън Рей бе напълно прав, че не ограниченията и честите промени в шампионата, а сериозната ангажираност от повече производители ще направят шампионата по-интересен. Лично аз съжалявам, че БМВ оттеглиха заводското си участие, а имаха наистина силен мотор. Съжалявам и за Априлия, че пренебрегват участието си в този шампионат, а хвърлят за мен излишни пари в Мото Гп, където резултатите им са меко казано незадоволителни и продължават да показват упоритост, въпреки че всички досегашни опити там са показали, че така и не могат да направят силен мотор. А от това губи Супербайк, където Пиаджо Груп за мен имаше достатъчно добра реклама с титлите и победите, които постигаше.
Вижда се, че тимът на Милуоки има големи проблеми в Световния Супербайк шампионат, въпреки че бяха успешен тим в Британския Супербайк шампионат. Сътрудничеството им с БМВ не доведе до нищо позитивно, а се вижда с просто око, че Милуоки Априлия и през този сезон няма да бъдат на ниво.
За Ямаха и особено Хонда е ясно, че този шампионат е на заден план, за сметка на Мото ГП.
Харесва ми и календарът на сериите през този сезон. В него се завръща традиционно трасе като Бърно, а има кръгове извън Европа в Австралия (който вече мина) , Тайланд, САЩ, Аржентина ( ново трасе в календара) , Катар. Световният Супербайк шампионат отдавна не е бил толкова интернационален, в последния сезон преди промоутър на шампионата да стане Дорна, имаше тенденция надпреварите да са почти изцяло в Европа.
За пилотите какво да кажа, Джонатън Рей продължава да си е класа, но през този сезон очаквам конкуренцията да е още по-голяма. Съотборникът му в Кавазаки Том Сайкс изглежда най-сетне се адаптира към "по-меките" мотори и промяната в стила му на пилотиране трябва да даде резултат. Марко Меландри вече свикна с Дикати-то, а и той е доказан пилот, би трябвало да се бори за титлата. Лорис Баз е класа за Супербайк, но моторът му не е много конкурентоспособен. Топрак Разгатиоглу е много интересен пилот, а "отдолу" клас Суперспорт отдавна не е идвало нещо интересно, но очаквам точно турчинът да промени тази негативна тенденция и в хода на сезона да става все по-силен. Леандро Меркадо е пилот с потенциал, от тази година е с Кавазаки и би трябвало това да му помогне за по-добри резултати. Час Дейвис е ясно, че ще е в борбата за титлата и ще натиска, но за мен той се изхаби малко психически. Амбицията му не отговаря на резултатите , поне не докрай и това го разстройва.
Ще следя с интерес и втория кръг в Тайланд, както и целия сезон. Има предпоставки за промяна, а от това ще спечелят всички.
0

#2 Потребителят е офлайн   Por Fuera Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41
  • Регистриран: 27-May 17
  • Отбор:Без отбор

Posted 20 April 2018 - 23:32

Тази събота и неделя предстои четвъртия кръг от надпреварата в Супербайк на пистата Асен в Холандия. За съжаление гледах програмата и по Евроспорт 2 ще излъчат само първото състезание в събота от 14.00 часа. За неделя по двата канала на телевизията са предвидили други събития.
По мое мнение Дукати имат най-добрия мотор на този етап, но въпреки това шампионът от последните три години Джонатън Рей отново води в класирането. Това е така, защото той е най-постоянен, докато пилотите на Дукати така да се каже разпръскват точките си. Веднъж е силен Меландри, друг път Час Дейвис или Чави Форес. Меландри не оправда очакванията след силния старт в Австралия. В Тайланд беше много слаб, като определено имаше проблеми с настройките и моторът му бе много нервен, все едно се носи по вълни, а не бе на писта, докато в Арагон, както и самият той призна имаше скорост, но не постигна желаните резултати.
А на Асен Рей традиционно е много силен и очаквам да спечели поне едното, ако не и двете състезания. Конкуренция може да му бъде младия холандец Михаел Ван Дер Марк, за когато това е и домашен старт. В третата свободна тренировка Ван Дер Марк записа най-доброто време засега - 1м 35с 156ст. Той подобри времето на Джонатън Рей от втората свободна тренировка, което бе 1м 35с 630ст.

В същото време се разбра, че няма да има промени в максималните обороти на моторите поне до след края на кръга в Донингтън, като дотогава, освен в Асен, има кръг и на Имола. Ето и актуалните обороти на всяка една марка към момента:

Aprilia: 14,700

BMW: 14,700

Ducati: 12,400

Honda: 14,300

Kawasaki 14,100

MV Agusta: 14,700

Suzuki: 14,700



Това обаче съвсем не значи, че на Дукати им се е "разминало" след силното начало. За разлика от другите тимове, те няма да могат да ползват нови компоненти по своя мотор, въпреки че и от останалите тимове няма да се възползват от това за кръга на Асен. Но всички тимове ще могат да събират по-голяма база данни за работата на гумите по време на състезанията.

За в бъдеще се предвиждат и по-сериозни промени, но личното ми мнение е, че трябва да бъде запазен все пак състезателния характер на тези серии. Изравняването на частните тимове със заводските за мен е утопия по много причини. Средства, екип, качество на пилотите.
0

#3 Потребителят е офлайн   Por Fuera Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41
  • Регистриран: 27-May 17
  • Отбор:Без отбор

Posted 21 April 2018 - 23:53

Джонатън Рей продължава да поставя рекорди в Световния Супербайк шампионат. Осма поредна победа за него на Асен, след успеха във втория манш през 2014 г. и двойните успехи през 2015,2016,2017 г. , както и днешното състезание. Също така 12-та победа за Рей на Асен, с което той изравни постижението на Карл Фогърти, а утре може и да го задмине.<div>Съботното състезание се проведе при много високи температури, а за неделя към високите градуси се очаква и висока влажност. Като се има предвид, че десните завои на това трасе са двойно повече от левите-12 срещу 6, то ситуацията с температурата в гумите ще бъде още по-заплетена.</div><div>Добро състезание и за съотборника на Рей Том Сайкс, който изостава нетипично много в шампионата, но днес показа добра скорост и за малко не се качи на подиума, като остана четвърти. Тази позиция обаче ще му позволи в неделя да потегли от пол-позишън при обърнатата стартова решетка.&nbsp;</div><div>Местинят ас Михаел Ван Дер Марк отново беше близо, но не можа да запише първата си победа в шампионата пред родна публика, като все пак водеше за кратко в състезанието. Утре със сигурност ще опита пак.</div><div>Ужасяващ ден за съотборника на Ван Дер Марк в Ямаха Алекс Лоус, който стартира от пол-позишън, но трябваше да използва своя резервен мотоциклет в състезанието. &nbsp;А имайте предвид, че смисълът на резервен мотоциклет не е като в MotoGP, тоест равностойна машина на титулярната.</div><div>Лоус беше изпреварен още на старта от Рей, после от Ван Дер Марк, дълго време се държеше трети, но накрая се свлече чак до 12-то място.&nbsp;</div><div>Италианецът Майкъл Рубен Риналди, който &nbsp;трети пилот на представителния тим на Дукати и кара само в европейските стартове не може да затвърди добрите впечатления които остави в предишния кръг на Арагон. Заради опасно каране във втората свободна тренировка той бе наказан да стартира няколко места назад и тръгна 15-ти, а впоследствие катастрофира.</div><div>Леандро Меркадо като че ли започва да свиква с новото за него Кавазаки и в съботното състезание се представи на добро ниво, завършвайки осми.&nbsp;</div><div>В десетката &nbsp;влезе и Топрак Разгатлиоглу, а това е едно добро класиране за него и той е втори сред пилотите от частните тимове, след Чави Форес, който днес финишира пети със своето Дукати.</div><div>Третото място на финала на Час Дейвис му позволи да излезе вори във временното класиране, с изоставане от 21 точки от водача Рей.</div><div>Още едно лошо състезание за Марко Меландри, завърши шести и вече изостава с 33 точки от върха, какъвто е и състезателния му номер. Все пак утре стартира от първа редица и има шанс да намали част от пасива си.</div><div>Лош ден и за официалния тим на Хонда. Единият им пилот Лион Камие се контузи лошо в предния кръг и сега не взе участие, но и неговият съотборник Джейк Ганье не стартира днес, заради лекарска забрана. Все пак той се очаква да стартира в неделя.</div><div>Давиде Джулиано, заместващ друг контузен пилот, Юджийн Лавърти в тима на Милуоки Априлиа, завърши едва 13-ти, а само допреди няколко години беше сред най-бързите в този шампионат, като проблемът му бе че често падаше. Но неговото класиране, както и това на Лоренцо Савадори, показва също така и колко лош е моторът на Милуоки Априлиа. Лично аз ще бъда доволен, ако се намери начин тимът на Милуоки да бъде изваден от шампионата. Категорично доказаха, че не стават. Навремето във Формула 1 имаше правило болидите които не покрият определено време в квалификациите да не застават на старт. И шефовете на Супербайк сериите трябва да измислят нещо, за да махнат тези издънки, които само пречат и с нищо не помагат за развитието на шампионата.&nbsp;</div>
0

#4 Потребителят е офлайн   Por Fuera Икона

  • Дебютант
  • Рипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41
  • Регистриран: 27-May 17
  • Отбор:Без отбор

Posted 23 April 2018 - 01:35

Отново много интересно второ състезание на Асен. Том Сайкс прекъсна серията на Джони Рей от победи на тази писта. Той се възползва по отличен начин от стартирането от първа позиция и успя да се откъсне напред още в самото начало. Зад него Чави Форес, Джони Рей и Ван Дер Марк заформиха сериозна битка. Впоследствие Форес изостана малко, но Рей и Ван Дер Марк се захапаха здраво. Холандецът дори успя да излезе пред трикратния световен шампион към края на състезанието. В крайна сметка Рей си върна втората позиция, но нямаше никакъв шанс да догони Сайкс. След финала и тримата пилоти на подиума бяха много щастливи.


По-назад Чави Форес вече доста често със своето Дукати от тима на Барни Рейсинг побеждава заводските такива на Дейвис и Меландри. Отново слабо състезание за Меландри. С такова представяне няма как да се бори за световната титла.


Лорис Баз също записа добро класиране със своето БМВ, осмо място. Той е доста способен пилот, има и предишен опит в тези серии, ще видим дали ще подобри още повече представянето си в хода на сезона.
0

Препоръчваме ви:

Share this topic:


Стр. 1 от 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic



3 User(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users