Начало Рали 163 000 лева е бюджетът на 48-ото рали България

163 000 лева е бюджетът на 48-ото рали България

81
0
EMMA,Sound,Tuning

Бюджетът на 48-ото рали България е 163 000 лева и свит до максимум. Това каза председателят на БФАС Владимир Илиев на специална пресконференция днес. На нея присъства и един от най-добрите ни млади пилоти Григор Григоров. Организаторите се гордеят, че почти всичко по организацията на 48-ото рали България е готово.

Състезанието ще бъде на 20 и 21 май и за втора поредна година е с център Варна и е валидно за Европейския рали трофей, за Балканския рали трофей, а с него започва и националния рали шампионат. Щабът е в хотел Черно море, церемониалният старт ще бъде пред Катедралния храм Свето Успение Богородично в центъра на града. Сервизния парк ще бъде на морската гара – което ще направи „визията“ на надпреварата изключително красива. Това е голямата гордост на организаторите.  

Другото, с което могат да се гордеят организаторите е дългият списък със заявки от 54 екипажа, което не се случвало доста отдавна на българско рали. С №1 ще стартира миналогодишния шампион на България Пламен Стайков и навигаторът му Давид Кварацхелия-Давидоне с Mitsubishi Lancer Evo 9, който обаче е с грузински лиценз. Ще има 4 коли от R5, но те са от Турция, тъй като ралито е валидно и шампионата на комшиите ни. От нашите пилоти, с най-конкурентна машина е Игнат Исаев – Citroen DS3 R3 Max. Девет коли са Mitsubishi Lancer Evo 9, без които ралитата по нашите географски ширини нямаше да са същите. За първи път двукратният шампион от Hyundai Racing Trophy Григор Григоров ще стартира с новия си автомобил – Peugeot 208 R2 от клас RC4. С тази кола Гришата ще направи дебют, въпреки техническите проблеми с електрониката, които има. Конкуренция на Григоров ще бъдат Мирослав Ангелов и Тихомир Стратиев, които стартират със същите машини, както и няколко турски пилоти. Тихомир се зъвръща отново в ралитата. Четири са и екипажите от Hyundai Racing Trophy, които тази година ще участват с класиране и в националния шамрпионат.

Шейкдаун е предвиден на част от легендарната отсечка Аладжа манастир. Ралито ще започне с най-дългата 26-километровата откриваща отсечка Дюлино. Заради това, че пътят свършва в село Козичино, се налага същата отсечка, след ктартка неутрализация пред заведението Кладенеца, да се кара в обратна посока. Това противоречи на правилата на ФИА и организаторите смятат, че ще има негативна оценка от наблюдателя на ФИА. Другите специални етапи от маршрута са много интересни. В двата дни във Варна, в кв. Чайка, ще има по един суперспециален етап, въпреки високите разходи за охрана. Това решение е взето с оглед на привличането на повече публика. В маршрута се връща и легендарната отсечка Аладжа манастир.