Начало Списание деМОТИВИРАНИ ФЕРАРИ

деМОТИВИРАНИ ФЕРАРИ

42
0

Промяната в правилата във Формула 1 този сезон се очакваше като възможност да се размести съотношението на силите и състезанията да станат по-интересни. Да, йерархията безспорно се промени. На върха се оказа тимът на Мерцедес, чийто пилоти правят атрактивни двубои на пистата и извън нея. Въпреки това разочаровани не липсват, че отново има един отбор пред всички други, че нещата са предвидими и т.н.
Истината е, че всъщност огромна част от тези писания и приказки идват от хора, които са силно разстроени не от друго, а от факта, че двата най-големи и популярни тима във Формула 1 – Макларън и Ферари – отново са извън играта.
Ако около Макларън все пак има някаква надежда, че от догодина с Хонда ще се върнат славните времена с Аертон Сена и Ален Прост, то при Ферари болката е много по-осезаема. На всички е ясно, че смяната на Стефано Доменикали с Марко Матиачи бе само, за да се намали напрежението и няма как за една нощ Скудерията да се върне в битката за победите. Не че няма потенциал или дори обнадеждаващи сигнали. Петер Заубер например твърди, че електрическата система на Ферари е по-силна от тази на Мерцедес и ако италианците си оправят електронното управление ще излязат напред.
Наблюдавайки по-отблизо тима обаче, човек бързо разбира, че в действителност най-големият проблем вече не е техниката, а вярата на самите хора, че ще успеят.
Водачът на екипа Фернандо Алонсо, който се бореше до последно да използва и най-малкия шанс през последните години, сякаш е пречупен. Дори в брифингите си на пистата вече изглежда по-спокоен и примирен. Кими Райконен се върна в Маранело с надеждата да покаже отново най-доброто, на което е способен, но при него разочарованието е още по-голямо, защото ако Алонсо все пак някак се оправя с колата, то Кими абсолютно не може да я кара с нестабилния й нос и огромна сила, идваща при подаване на газ. Алонсо и Кими са в центъра на нашето внимание през този месец с мислите, които се въртят в главата на Фернандо и видимата промяна в живота на Кими след появата в него на новата му приятелка.
Техническата страна в представянето на Ферари пък разглежда нашият колега и приятел и Паоло д’Алесио, който ни връща и към най-големите предишни провали в историята на Скудерия Ферари.
Що се отнася до Макларън, този път решихме да ви върнем към началото на тяхната връзка с Мерцедес, която ще приключи само след броени месеци. Така ще бъде сложен край на една епоха, част от чиято история ви разказваме със спомените на невероятния мениджър на тима Джо Рамирес.
В ексклузивни интервюта пък двама от най-младите пилоти във Формула 1 Естебан Гутиерес и Маркус Ериксон ни разказват за себе си, а освен това надничаме и към проблемите на Катерам в битката им в дъното на колоната, която винаги е в сянка, а е много интересна.
Представяме и първия пилот от Нова Зеландия Хейдън Падън, който получи титулярно място във WRC. След поредния триумф в Льо Ман добавяме отново информация и за феноменалния прототип на Ауди.

Иван Тенчев

 

Електрнен вариант е наличен на сайта e-spisanie.com