Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Дженсън Бътън: Трябва ми съвсем малко, за да се почувствам перфектно в...

Дженсън Бътън: Трябва ми съвсем малко, за да се почувствам перфектно в колата

29
0

Дженсън Бътън проведе един подготвителен ден в технологичния център на Макларън в Уокинг след Гран при на Малайзия, след което замина за Токио, за да се види с приятелката си Джесика Мичибата. Световният шампион за 2009 г. има малка почивка преди следващата седмица да замине за Шанхай, където ще е 4-и кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г. Преди това той даде интервю за уебсайта си.

– Пътува от Малайзия обратно за Уокинг, за да се подготвиш за Гран при на Китай – колко важна бе визитата?

– Беше важна поради редица причини. За първи от победата си в Мелбърн преди две седмици имах шанс да се върна в технологичния център. Винаги е чудесно да ходя там и да споделя емоциите с хората, превърнали ги в реалност. Но отиването до МТС е просто част от работата. Знам, че според мнозина професията се заключава в това да се кара колата, но всъщност има още много неща, които се вършат във фабриката, за да сме сигурни, че сме възможно най-добре подготвени при пристигането си на пистата. През зимата ходех в МТС кажи-речи всяка седмица, за да съм в час с действията на тима. Тазседмичното отиване беше част от програмата. Важно е всичко случило се да се преглежда внимателно, за да знаем как да подобрим колата за предстоящите надпревари. Бях на симулатора и прегледах развитието на уикенда си в Малайзия, за да разбера какво сме могли да направим различно или в каква посока сме можели да тръгнем, ако разполагахме с повече време. Работихме и за старта в Шанхай. Чувствам, че направих малка крачка напред в разбирането на колата и нямам търпение да разбера дали е така по време на тренировките в Китай.

– Как се подготвяше за Китай? Удобно ли се чувстваш в болида?

– Както съм споменавал и преди, наистина се чувствам много удобно в този автомобил. Почти от самото начало нямах проблеми в кокпита, но винаги съм казвал, че има една последна стъпчица, за да е абсолютно перфектно. Все още не съм стигнал до това състояние, но едно от най-изумителните неща в този отбор е решимостта им да направят всичко наистина идеално за мен. Вниманието към детайлите е невероятно. С инженерите си работя по наистина много подробна програма, за да се адаптирам още по-добре към колата. И според мен засега успяваме да се справим.

– Не се чувстваш идеално в кокпита, но въпреки това свърши доста добра работа в Австралия?

– Абсолютно. Точно това имам предвид: в Мелбърн болидът ми пасваше и резултатът бе наистина окуражаващ. Най-удовлетворяваща обаче бе вярата през всичките три старта досега, че разполагаме с фантастичен болид. Обяснихме вече многократно, че М4-25 е много различна от предишния модел и макар да не съм сядал в болида от 2009 г., знам колко развита е новата кола и че тя е повече революция, отколкото еволюция. Заради това все още работим, за да разберем напълно автомобила си, как можем да подобрим представянето. Потенциалът за развитие е огромен. Имаме много, много стабилна основа, но се вълнувам повече от това какво ще се случи след три, шест или десет състезания – това ще определи къде ще сме на финала.

– Битката е доста сериозна, нали?

– Да, определено. В челото е доста напрегнато, което в известна степен е изненадващо. Мисля, че не съм единствения, смятал, че новата точкова система ще даде предимство на най-бързите пилоти спрямо онези, които са по-постоянни. Но още в първите три старта видяхме, че постоянството все още означава много. А и разбрах, че подреждането за шампионата в момента щеше да е същото и при миналогодишното разпределение на точките, което е интересно. Ще отнеме още малко време, за да разберем напълно особеностите на новата система. Ясно е обаче, че трябва да продължава да се гони непрекъснато класиране в зоната на точките. За щастие видяхме, че сме издръжливи, а това е гръбнакът на която и да е кампания в борбата за титлите. Досега и двете коли са финиширали във всеки старт, като ние сме единственият топтим с подобно постижение.

– Какви са надеждите ти за Китай?

– Почивката между двете надпревари ще е крайно полезна за отборите. Видяхме в Бахрейн, Австралия и Малайзия, че всички екипи имат някакви проблеми. Според мен в Китай топотборите ще повишат нивото на представянето си. Мисля, че вече няма място за грешки. Лично аз се надявам на уикенд без проблеми. Искам да се класирам добре в квалификацията и да направя хубаво състезание, каквото не постигнах нито в Бахрейн, нито в Малайзия. Любопитен съм също така какво може да постигне автомобилът ни на суха писта от предна позиция на стартовата решетка. Но със сигурност вярвам, че ще сме поне толкова силни, ако не и по-силни в Китай.