Никога, ама никога не съм обичал сравненията от типа “най-добрият на всички времена”. Смятам, че обикновено подобни класации се правят единствено, за да се омаловажи успехът на някого и да се обслужат нечии накърнени интереси.
Затова просто ще кажа, че завърши един невероятен шампионат във Формула 1, че той бе безкрайно интересен, напрегнат и драматичен до последните обиколки на последното състезание в Абу Даби и в крайна сметка победи най-бързият пилот с най-бързата кола.
Връщаме се, естествено, към целият развой на битката, с традиционното си мини-приложение в този брой и бележим също най-важните моменти в живота на шампиона Себастиан Фетел и развитието на суперболида RB6. Но хвърляме и мост напред – към новия световен шампионат и онова, което ни очаква в него.
Формула 1 е устроена така, че ден след като едно първенство приключи, започва следващото и в него всички всеки ден ще се доказват отново и отново.
Завръщането в Гран при на гумите Пирели може да обърне съотношението на силите и това е вече централна тема в този брой, както разбира се и участието на пилоти с бъдеще в тестовете след края на сезона. Между тях за първи път имаше и българин, чийто дебют в подобни изпитания не може да не бъде специално проследен.
Превратностите на съдбата, особено в света на Гран при, са такива, че всичко се променя понякога за часове и се разкриват възможности, за които никой никога не е подозирал или пък пътят се отклонява така, че посоката напред изчезва. За подобен тип неща си говорим и с Тимо Глок в един приятен разговор за живота му в скромния тим на Върджин след годините в Тойота и за перспективите екипът от Шефилд да е далеч по-силен след броени месеци.
Съдбата на австралийската легенда Алан Джоунс също е изпълнена с обрати, а успехите на Марк Уебър през последния сезон ни връщат и към нея.
Завършвайки сезона в ралитата и картинга, поглеждаме за малко и към някои специални теми като новата разработка на Бош за впръскване на горивото в състезателни мотори, която би могъл да купи всеки, както и към честванията във Форд Моторспорт, с които сякаш се откриват празничните теми в края на годината. Но следва усилената работата по създаването на новите болиди, а за нас – по набавянето на информация за тях, представянията, тестовете и всичко започва отначало.
Иван Тенчев