Начало WRC News ФИА няма да глобява WRC пилотите при използване на нецензурни думи по...

ФИА няма да глобява WRC пилотите при използване на нецензурни думи по време на етапите

WRC пилоти и ФИА
снимка: Ред Бул Контент Пуул

ФИА смекчи малко мерките, налагани на WRC пилотите при използване на нецензурни думи. Федерацията вече няма да глобява състезателите когато те изричат ругатни по време на етапите или в интервютата след това. Това обаче няма да се отнася за официалните пресконференции и срещи с медиите.

Пилотите отново ще дават интервюта след края на даден ден от рали или специален етап. Това стана ясно, че след като Световният алианс на рали пилотите (WoRDA) и ФИА постигнаха споразумение относно наказанията за ругатни по време на състезанията.

Конфликтът между WoRDA и ФИА започна след края на рали Швеция. Тогава Адриен Фурмо беше глобен с €20 000 заради използване на нецензурни думи по време на интервю за RallyTV. В резултат на това пилотите от WRC изпратиха отворени писмо и поискаха среща с Мохамед бин Сулайем. В него се подписаха всички екипажи от клас Рали1, такива от Рали2, както и от Жулиен Инграсия, който е в ролята на председател на WoRDA

Исканията на състезателите от WRC бяха пренебрегнати от Бин Сулайем. Затова те предпочетоха да запазят мълчание по време на интервютата в края на етапите от рали Сафари в Кения. Някои от тях като Тиери Нювил, Елфин Еванс и Такамото Кацута пък говореха на родните си езици. Двамата пилоти на Тойота не бяха добре разбрани, след като голяма част от феновете на WRC не разбират уелски или японски език.

През последните седмици WoRDA проведе дискусии с ФИА. Това в крайна сметка доведе до постигане на компромис между организациите относно начина, по който ще се прилагат наказанията за използване на неподходящ език.

От началото на рали Канарски острови, пилотите вече няма да бъдат наказвани за използване ругатни по време на интервюта в края на етапа и други ситуации в разгара на състезанието. Те обаче ще бъдат санкционирани ако псуват по време на пресконференции или в официалните срещи с медиите. Това споразумение е много сходно с това, постигнато с пилотите от F1.

Споразумението е влязло в сила и е подписано и от двете страни. Но самото Приложение Б към правилника на Международния спортен кодекс все още не е преформулирано

„Всички разбраха, че нашият спорт е уникален и има специфични елементи. Не познаваме друг спорт, в който спортистите да дават по 20 или повече интервюта в разгара на събитието“, каза Инграсия.

„Постигнахме много добро решение заедно с ФИА. Сега решихме, че маршрутът на ралито е разделен на две зони. Контролираната зона може да бъде пресконференциите, медийно перо и медийната зона. Това са местата, където пилотите могат да бъдат по-сдържани. Именно тук Приложение В [на Международния спортен кодекс] се прилага от А до Я.“

„След това има неконтролирани зони, които са интервютата в края на етапа, радиокомуникацията и самият етап. Знаем, че пилотите могат да реагират по различен начин, ако се ударят в камък или нещо друго.“

„Тези зони са неконтролируеми. Разбира се, доколкото говорим само за ругатни, а не за насилие или грубо нарушение, се договорихме малко като в F1. Когато пилотите говорят с отбора си чрез радиокомуникация, те не се наказват.“

„Постигнахме това споразумение, което е добре, защото решава много неща. Сега можем да се съсредоточим върху самия спорт, тъй като се насочваме към напълно ново рали в Канарските острови. Знаем, че атмосферата на феновете там ще бъде доста луда. Разполагаме с всички добри елементи, за да проведем едно наистина хубаво събитие.“

„Това, което казах на членовете на WoRDA, е, че трябва да се доверим на това споразумение, както и че ФИА също ни се доверява. Казах им, че просто трябва да бъдете себе си и да предоставим най-доброто шоу, на което сте способни този уикенд“, добави председателят на Световният алианс на рали пилотите.