Начало Формула 1 Хамилтън пропуснал интервютата след финала от изтощение, а не от разочарование

Хамилтън пропуснал интервютата след финала от изтощение, а не от разочарование

4
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън очевидно бе разочарован от изхода на Гран при на Великобритания. Той пропусна кратките интервюта с първите трима в състезанието веднага след финала, след като завърши втори в домашната си надпревара. Англичанинът трябваше да наваксва огромно изоставане заради инцидент в първата обиколка. Той бе изпреварен на старта от Себастиан Фетел и Валтери Ботас, а след това Кими Райконен го завъртя и прати в дъното на колоната.

След финала Хамилтън директно се отправи към стаята, където първите трима се подготвят за излизане на подиума. Бившият пилот от Формула 1 и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл все пак му зададе няколко въпроса на почетната стълбичка.

„Всичко, което ще кажа, е, че вече в две състезания едно от Ферари-тата вади от трасето един от Мерцедес-ите. 5 секунди наказание или 10 секунди не са… Това съсипва надпреварата. С Валтери изгубихме много точките в тези случаи. Ще се постараем да сме в по-добри позиции, за да не сме около червените коли, защото кой знае дали няма да се случи пак. Трябва да работим упорито като тим и да се опитваме да взимаме първа редица, за да сме изцяло пред тях”, заяви Хамилтън.

По-късно англичанинът заяви, че не е останал за интервютата след финала, защото бил изтощен.

„На вас ви е лесно да седите и да гледате състезанието. Аз влагам огромни усилия. Натисках на 100%, на 1000% даже, изразходвах цялата си енергия. Хората очакват да излезеш от колата, да помахаш и да се усмихваш. Но аз се раздадох и едва си стоях на краката. Друго е, когато си начело и контролираш темпото. Аз се борех от последна позиция. В онзи момент не можех да кажа кой знае какво, трябваше да си поема дъх. Нямам никакви проблеми с Кими”, обясни Люис.

Той защити и тактиката на тима си Мерцедес за оставането – своето и на Ботас – на пистата при излизането на кола за сигурност.

„Може би за Валтери са смятали, че ще успее да задържи първата позиция. В моя случай беше възможност да се изкача до третото място и според мен решението бе правилно. Ако бях последвал останалите в бокса, щях да изляза зад тях, да сме с еднакви гуми и със сигурност нямаше да съм втори. Съперниците щяха да избягат напред. 100% правилно решение, особено за мен.”

Хамилтън не бе единственият в екипа на Мерцедес, подозиращ умисъл в действията на Ферари. Във Франция Фетел удари Ботас и получи 5 секунди наказание, а на Силвърстоун стюардите наложиха на Райконен 10 секунди. Председателят на борда на Мерцедес в F1 Ники Лауда каза, че санкцията на Себастиан не била коректна.

„Поне дадоха на Кими 10 секунди. Стюардите разбраха какво става тук. Ситуацията е такава. Карането на Люис демонстрира какво темпо имаше той. Без този инцидент щеше да спечели надпреварата”, допълни австриецът.

Спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф каза, че е станало изморително да гледа как болидите на Мерцедес биват изваждани от състезания в първата обиколка.