Люис Хамилтън приключи тестовете за Макларън, като изпробва в последния ден на Каталуния последните аеродинамични новости, които от Уокинг възнамеряват да използват в Гран при на Австралия след по-малко от две седмици. Англичанинът направи 115 тура (535 км), довършвайки започнатия от Дженсън Бътън анализ.
Хамилтън успя да премине през доста различни настройки и промени, влияещи на баланса на колата. Той сравняваше отново и отделните типове гуми. В същото време обаче не гонеше времена за тур, което и обяснява по-задната му позиция в класирането (шести).
Малък хидравличен теч забави програмата следобед, но не фатално. От тима бяха доволни от проведената състезателна симулация, тъй като темпото на Люис бе сравнително постоянно. Всъщност инженерите заявиха, че са особено щастливи от прогреса, постигнат именно в дългите стинтове.
Тази зима тестовете преминаха чудесно за Макларън и Хамилтън в сравнение с кошмарните изпитания от 2011 г., когато МР4-26 (според думите на самия пилот) едва изминаваше по десетина тура. Повечето наблюдатели и специалисти смятат, че скоростта на новия автомобил на екипа на Мартин Уитмарш отстъпва единствено на Ред Бул. В по-смелите прогнози се твърди, че МР4-27 дори е много близо до RB8. В самия тим са далеч по-спокойни и удовлетворени от работата си – подробности за нея, както и за впечатленията на самия Хамилтън от тестовете можете да откриете в новия брой на списание ClubS1 (147).