Люис Хамилтън спечели световната титла във Формула 1 за четвърти път и зае още по-важно място в залата на славата. Англичанинът се изравни по титли с Ален Прост и Себастиан Фетел и пред него са вече само Хуан-Мануел Фанджо с 5 и Михаел Шумахер със 7. Зад него вече е кумирът му Аертон Сена с 3, заедно с шефа му в Мерцедес Ники Лауда и легенди като Джак Брабам, Джеки Стюарт и Нелсън Пике.
С невероятните си квалификации тази година Люис обаче оглави вечната класация по спечелени първи позиции на старта – 72 до спечелването на короната в Мексико срещу 68 за Шумахер и 65 за Сена. С деветте си победи през годината Хамилтън доближи с 62 Гран при митичния Михаел Шумахер с неговите 91 успеха при 51 за Ален Прост, 46 за Фетел и 41 за Сена. Люис със сигурност е и най-успешният британец в историята на спорта, изпълнен с пилоти от Обединеното кралство. Но статистиките всъщност са само цифри, които при това мнозина тълкуват по най-различен начин и ще намерят аргументи, че Люис може и да е спечелил 72 полпозишъна, но от участието си в 206 Гран при, докато Фанджо е стартирал в 55,77% от своите Гран при от първа позиция и от 51 старта е спечелил 24 победи, а Джеки Стюарт от 99 състезания е взел 27!
Цифрите всъщност не могат да разкрият и друго – колко по-силен бе Люис през 2017 г. като пилот и личност в сравнение например със спечелването на първата корона през 2008 г. Затова погледнахме малко по-внимателно към личността му днес.
Вездесъщият ни италиански колега Паоло д’Алесио пък ни даде специален поглед към шампионския Мерцедес F1 W08, който съвсем не бе така по-силен от останалите, както своите предци в последните години.
Състезанията с Япония, САЩ и особено Мексико, към които се връщаме в този брой, за пореден път потвърдиха колко по-близо бяха Ферари и Ред Бул, които на моменти превъзхождаха Мерцедес, и това прави успеха на Люис още по-ценен.
До поредна титла стигна и Себастиен Ожие във WRC, като и без заводската подкрепа на гиганта Форд той успя да надделее, което също придава особен ореол на успеха и дава обяснение защо Малкълм Уилямс прави всичко възможно, за да го задържи и в бъдеще.
Поредната серия от нови автомобили е с повече модели SUV, но просто това е желанието на хората. Но специално внимание заслужава и новият Хюндай i30N, който колегата ни Стефан Илиев тества на Валелунга.
В електронен вариант ни четете в e-spisanie.com