Начало Формула 1 И Сайнц ще е с новия аеропакет в събота

И Сайнц ще е с новия аеропакет в събота

5
0
Карлос Сайнц

Пилотът на Рено Карлос Сайнц остана десети в днешната втора тренировка преди Гран при на Монако. Между него и съотборника му Нико Хюлкенберг, който се класира седми (най-напред от „останалите” извън пилотите на Ред Бул, Ферари и Мерцедес), се класираха и пилотите на Макларън. Но испанецът заяви, че изобщо не е притеснен, защото не е направил реално нито една квалификационна обиколка и не е показал реалното си темпо. Постоянният трафик и закачането на стената му коствали доста.

„Хубавото е, че на колата нищо й няма”, каза Карлос в падока тази вечер. „А аз наистина се уплаших, защото скоростта беше доста голяма.”

Пилотът на Рено обясни още, че в събота и той ще разполага с новия под и изобщо задна част на колата, които днес Хюлкенберг изпита добре.

Техническият директор на тима Ник Честър обясни от своя страна и проблемите с гумите. Той каза, че предните при повечето коли, най-вече от типа хиперсофт са имали грейнинг, защото колите се настройват в Монако така, че малко да не дозавиват. В следващите дни обаче, с повишаването нивото на сцепление, картината се променя и вероятно няма да има тези разлика и в температурите на предните и задните гуми. Според него при всички случаи новите елементи на тима са сериозна крачка напред, но все пак, както се видя днес, разликата до Ред Бул, които са същите мотори, изобщо не е малка.

Добрият баланс, който трябва да се намери в събота, ще е ключов и за състезанието в неделя, защото една небалансирана кола износва гумите повече. Това може да има лоши последствия и за стратегията, защото всички ще се стремят към един стоп, а няма да е лесно Q2 да се премине с други гуми освен хиперсофт. Ще е много важно обаче да имаш по-добри гуми по-дълго и да се хване моментът, в който евентуално се появи кола за сигурност и това може да реши състезанието.