Разгарът на лятото във Формула 1 е моментът, в който тимовете обикновено избират дали да инвестират по-голяма част от своите ресурси в развитието на колата си от настоящия сезон или да насочат усилия по-активно към разработване на проекта си за следващия. При положение, че от 2014 г. F1 ще се промени радикално с навлизането на новите система за задвижване (за тази на Рено ви разказваме специално в този брой) e повече от очаквано част от екипите (особено тези с по-ограничени ресурси) да посветят работата си изцяло на бъдещия си проект. Още повече, че сега тези разработки ще са основа на цяла поредица от нови коли до 2020 г.
Въпросът е какво ще изберат големите. Ред Бул и Ферари очевидно ще инвестират до самия финал на шампионата. Но дали си струва същото да направи и третият колос – Макларън. Опитахме се да потърсим отговор на този въпрос, а онова, което чухме от Мартин Уитмарш и Дженсън Бътън, се оказа наистина сериозно. Вероятно най-странното е, че в тима до месец юни не бяха съвсем наясно как и защо реагира собствената им кола при различните помени. В Макларън няма как да не гледат вече към 2014-та, но дори по собствените им думи трябва да развият колата си поне до някакво ниво, за да го използват като база догодина!
Интересно е и развитието, както и решението дали да продължат да доработват колата си за настоящия сезон и в Лотус. Тимът започна сезона с преднина, след това допусна грешки, но на Силвърстоун излезе с цял пакет от новости, които върнаха скорост и надежда. Това бе отличен повод за специален разговор с водещия инженер на пистата Алан Перман, който ни разказа за процеса на развитие като цяло, участието на пилотите в него, стъпките.
– Работата с гумите е ключът в този шампионат – категоричен е Перман и в тази връзка специално място отделихме отново на работота им, както и на разкритията за причините за „фойерверките“ на Силвърстоун.
Промяната стана неизбежна и веднага са появи въпросът дали връщането към кевларените нишки няма да се окаже негативно влияние върху представянето на следващия фаворит – Мерцедес, които изглежда точно бяха намерили как да ползват гумите с метални нишки!
Малко извън големите битки един вероятен бъдещ участник в тях – Жул Бианки – ни разказа малко повече за себе си, за своето семейство и път до Формула 1. Едно българско момче пък – Алекс Златанов – ни запозна със своето ежедневие и мечти в родния картинг.
В големия автомобилизъм вездесъщият Себастиен Льоб счупи рекорда на Пайкс Пийк, Ситроен обяви, че ще участва в WTCC, а Порше се връща в Льо Ман с Марк Уебър и бяхме длъжни да им отделим подобаващо внимание.