Начало Formula 1 News Либърти планира лимит на F1 бюджетите от $150 млн., сваляне цените на...

Либърти планира лимит на F1 бюджетите от $150 млн., сваляне цените на двигателите

9
0
Гран при на Австралия,Мелбърн,старт

Либърти Медия представи плановете си за бъдещето на Формула 1 пред Гран при отборите. Главният изпълнителен директор на спорта Чейс Кери проведе презентация за шефовете на екипи, състояла се на пистата Сахир в Бахрейн. Срещата продължи час и 15 минути.

Най-голямата промяна, която Либърти планира, е да сложи ограничение на бюджетите. Лимитът ще е от порядъка на 150 милиона долара. Компанията иска да предпази малките отбори в спорта и да намали разликата в представянето чрез редуциране на средствата. Понастоящем бюджетите на топ отборите са с пъти по-големи от тези на голяма част от останалите тимове.

Ограничението не включва заплатите на пилоти, мениджмънт и разходи за маркетинг. От Либърти планират двугодишен преходен период, за да дадат възможност на големите екипи да намалят персонала си и да се вместят в новите изисквания.

В бъдеще Либърти също така възнамерява да промени схемата за разпределение на приходите в спорта, изравнявайки дяловете на отборите. Бонусът за Ферари се запазва, но в по-малък размер – около 50 млн. долара за историческата тежест на Скудерията и факта, че прави и доставя мотори и на други екипи. Това е двойно намаление в сравнение със средствата, които отборът от Маранело получава според сегашната схема за разпределение.

Допълнителни пари ще получават и производителите на задвижващи системи – по $10 млн. Бонусите обаче не могат да се влагат в работата по автомобилите.

Според новата схема екипите трябва да получават толкова пари, че да търсят от спонсори около $30 млн., за да достигнат бюджетния лимит.

От Либърти преследват още опростяване на процеса за взимане на решения във Формула 1. В настоящия вариант в много от случаите се изисква единодушно съгласие по проблемите, а такова на практика е невъзможно да се постигне сред екипите. Един от последните примери бе промяната в техническите правила, касаеща използването на така наречените акулски перки. Първоначално отборите се бяха съгласили да ги запазят, но впоследствие Макларън зае друга позиция и съответно елементът бе премахнат. Екипът на Чейс Кери предлага взимането на решения да става с просто мнозинство и да се изисква такова от 75% само за особено щекотливи въпроси.

По отношение на задвижващите системи Либърти и ФИА държат на варианта за промени, представен през октомври миналата година. Той включва премахване на MGU-H и подсилване на MGU-K. Цели се намаляване цената на агрегатите, което не само да облекчи настоящите отбори, които ги купуват от производителите, но и да увеличи интереса на потенциални нови участници в първенството.

Либърти иска да въведе промените от 2021 г., като има пълната подкрепа на ФИА за това. Според източници от падока плановете няма да се подлагат на дискусия.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter