Начало Formula 1 News Малкият свят на Тойота в Имола

Малкият свят на Тойота в Имола

3
0

От Иван Тенчев
Снимки: пресслужба Тойота F1

Формула 1 се завърна в Европа след първите три старта на сезон ’04.
От Гран при на Сан Марино екипите се чувстват по-комфортно и спокойно, тъй като се намират значително по-близо до централите си.
Инженерите и механиците са си “у дома”. Европа си е Европа и въпреки че в Австралия, Малайзия и Бахрейн тимовете имат отлични условия за работа, на Стария континент се работи по-леко и Формула 1 има типичния си вид.
Вече няма отбор в Гран при, който да не притежава по няколко специални камиона, изпълняващи различни функции. Техниката и в това отношение е на изключително ниво, а благодарение на пресслужбата на Тойота имаме възможност да надникнем зад стените на огромните и впечатляващи моторхоуми и транспортери.
Тойота използва в работата си два моторхоума, три суперкамиона за болидите и оборудването и две поддържащи превозни средства.

– Нашите камиони ни дават възможност да работим по-координирано по време на състезателния уикенд, тъй като предоставят необходимото пространство на всеки отдел в тима. Те вече претърпяха някои наложителни промени – размерът на моторхоумите ни например бе увеличен двойно през миналия сезон. Това спомага за повишаване на функционалността и организираността ни – обяснява тим мениджърът Анге Паскуали.
“Подвижните къщи” на Тойота играят роля не само на приятно място, където може да се обядва и пие кафе. Те са преди всичко офиси, работни места за всички членове на отбора, мениджмънта, отдела по маркетинг и комуникации и т.н. Двата моторхоума са конструирани така, че да могат да оперират напълно независимо един от друг. Разделени са на две основни части – едната се използва изключително от тима, а втората е мястото, където се посрещат журналисти, спонсори и гости. И двата камиона са дълги по 14 метра, оборудвани са с климатици, а покривите са подвижни и позволяват бързото “построяване” на своеобразен втори етаж.
Те са свързани по-между си изграждания на място миниресторант.
PR-специалистите на Тойота обясняват, че използват почти по 18 часа на ден обособено за тях пространство по време на състезателните уикенди. То е конструирано като офис, в който с минимум усилия да се координират PR и медийните събития на тима.
Офисът е оборудван с всичко необходимо за работа, независимо дали става дума за писане, принтиране, копиране или Интернет връзка. Два LCD екрана на Панасоник помагат на специалистите да останат в час какво се случва около тях. Не липсва аудио-видео система, възможност за избор на различни телевизионни канали, както и за работа с DVD и CD устройства. До пет човека работят спокойно в PR-офиса. До него са разположени и работните места на логистичния отдел, стаята за срещи (в която може да се провеждат видеоконференции) и дори баня.
Малко по-голям от офиса на PR-отдела е така нареченият “атриум”. Това е зоната определена за журналисти и спонсори. Неформалната атмосфера спомага от една страна за подобряване на връзките с медиите, а от друга – за посрещане на специалните гости на тима според изискванията на Тойота. Именно атриумът бе удвоен като размер през 2003 г., като по този начин бе постигнато повишаване функционалността на пространството.
Целият “обобщен” моторхоум разполага с отделна кухня и съответното оборудване, както и с обучени кадри, занимаващи се с това да накарат поканените там гости да се почустват максимално удобно. Екипът може да посрещне едновременно до 48 души, които в никакъв случай не остават неинформирани – и в атриума Панасоник са се погрижили за достатъчно устройства, чрез които гостите да следят какво става в падока и на пистата.
Екипът от инженери и механици се разполага в другия моторхоум.

– Имаме кетъринг екип от трима готвачи и четири момичета, които се грижат винаги да сме нахранени по време на уикенда – с усмивка разказва Паскуали. – В отборния ни моторхоум пилотите имат специална стая, където могат да почиват между тренировките. Винаги на разположение е и техник, който да помогне при възникнал проблем с камион.
Оливие Панис и Кристиано да Мата са доволни от условията, които са създадени за тях на пистата.

– Въпреки че наистина харесвам далечните стартове, ми е приятно да съм отново в Европа, в Азия нямаме моторхоуми. В нашата стая мога да отдъхна през малкото свободно време, а си почивам чудесно – слушам музика или гледам телевизия. Безкрайно полезно е да ……