Начало Автомобилни новини Opel и UR:BAN – по-безопасно, ефективно и икономично градско движение

Opel и UR:BAN – по-безопасно, ефективно и икономично градско движение

95
0

Управлението на автомобил в малките и големите градове означава съвместно съжителство с много различни участници в движението и видове транспортни средства. Това е и истинско предизвикателство, което налага справяне със сложни ситуации на пътя и изисква извършване на множество последователни действия.

Eкипи от специалисти на Opel, разработващи новаторски системи за подпомагане на водача с цел повишаване на ефективността и безопасността на движението в градски условия участват в изследователския проект UR:BAN (“User oriented assistance systems and network management” – ориентирани към потребителя системи за подпомагане и управление на транспортната инфраструктура). Основната цел на отчасти финансирания от германското правителство проект е осигуряването на перспективна във времето и съобразена изцяло с условията на градското движение подкрепа на водачите на леки и товарни автомобили. В проекта си сътрудничат общо трийсет и един партньори от средите на автомобилната и електронната индустрия, софтуерни компании, изследователски институти и представители на местните и общински власти, чиято основна цел е разработката на интелигентни системи за подпомагане на участниците в движението и съвместни решения за управление на трафика в градски условия.

Постигнатите до момента резултати и заключения бяха представени от екипа в рамките на презентацията на междинния отчет на проекта UR:BAN, проведена в DLR –Deutsche Zentrum für Luft – und Raumfahrt e.V. (германски център за въздушен и космически транспорт) в град Брауншвайг.

Продължаващият до 2016 година изследователски проект UR:BAN е разделен на три основни дяла – „Когнитивна асистенция”, „Мрежови системи за управление на движението”, и „Човешки фактори в автомобилния трафик”.

Opel участва като партньор и в трите основни области на проекта – посочва Mайкъл Ф. Ейбълсън, член на управителния съвет и вицепрезидент по инженеринга на GM Europe. – Основният фокус на изследванията и разработките винаги е бил насочен към човека. Екипите от инженери, физици и специализирани в областта на пътното движение психолози изследват възможностите за подпомагане на водачите в сложни ситуации, осъществяването на интелигентна връзка в мрежа между превозните средства и пътната инфраструктура, поведението на водачите и подходящите за движение в градска среда условия и технически средства за взаимодействие между човека и машината.