Поколенията във Формула 1 се сменят някак неусетно на десетина години и звездите от една генерация отстъпват място. Обикновено и правилата в техниката търпят големи промени в подобен, 10-годишен ритъм. Един след друг героите от ерата на моторите V8 и хибридните V6 слизат от сцената. Уебър, Бътън, Розберг вече ги няма в Гран при, Маса вероятно кара наистина в последните си състезания. Хамилтън и Фетел може и да поостанат още малко, но Алонсо дори и с най-силната кола (ако я получи по вълшебен начин) също едва ли още дълго ще е по пистите във Формула 1.
След тях идва нова генерация пилоти, които ще са големите звезди през новата ера, когато само след 3 години двигателите ще са отново шумни и не така сложни, както днес.
Макс Верстапен, Естебан Окон са таланти, за които ще се говори, а през тази година се появи и още едно име, предизвикващо вече не само таблоиден интерес.
18-годишният Ланс Строл стана най-младият пилот в историята на Формула 1, стъпил на подиума, най-младият пилот в историята, стартирал от първа редица, и направи наистина великолепно впечатление. Мнозина твърдяха, че той е ангажиран от Уилямс единствено заради парите на баща си, но се оказа, че има много повече талант, отколкото твърдяха.
За този брой специално се срещнах с младия канадец и бях приятно изненадан и от неговия изказ, поведение, начин на мислене – неща, от които в огромна степен зависи изграждането на успех във Формула 1. Да, баща му Лорънс Строл е милиардер и е имал възможност да подкрепя кариерата на сина си, но нима Аертон Сена нямаше подобен тип опора, а и колко момчета напоследък идваха и си отиваха от Формула 1 с парите на родителите си?
Дълбоките промени в Гран при, наблюдавани в последните месеци, са свързани и с развитието на техниката и обвързването на екипи и производители по нов начин за новата ера на развитие. В тази връзка сложните преговори между Макларън, Хонда и Торо Росо-Ред Бул придобиха малко по-различен смисъл и значение, които се опитваме да дефинираме в този брой. Какво ще стане в бъдеще никой не може да предскаже, но част от определящите го процеси се изграждат сега. В тази връзка например информацията от Рено за последните технологии на изграждане и развитие на техния болид, за които ви разказваме на други няколко страници, е важно допълнение.
Връзката на спорта и автомобилостроенето е също сред най-съществените процеси, които следим и за които имаме примери, като работата на BMW с техните електромодели и тима на Андрети във Формула Е, защото потокът на информация е двустранен.
Развитието на световния рали шампионат е друга неизменна тема, а нашият спорт има наистина нов тласък с първенството на Хюндай и младите пилоти в него, които следим.
Септември и октомври са месеците, в които обикновено се решават титли, договори и сега ще е така. Затова ще бъдем близо до всичко по-важно в следващите седмици.
Електронен формат на броя може да намерите на сайта e-spisanie.com