Начало Автомобилни новини От Opel Insignia OPC до Monza Concept – Opel ще има 7...

От Opel Insignia OPC до Monza Concept – Opel ще има 7 световни премиери във Франкфурт

120
0
Opel Monza Concept

Opel се насочва към бъдещето със седем световни премиери на 65-тото Международно автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт. Производителят от Рюселсхайм представя новия Opel Insignia OPC със свеж дизайн, преработена ходова част и иновативна инфоразвлекателна система на своя щанд. Бензиновият 2,8-литров турбо V6 мотор с 239 кВт/325 к.с. и максимален въртящ момент 435 Нм катапултира топатлета на Opel от нула до 100 км/ч за 6 секунди.

Също толкова впечатляващи като OPC версията на флагмана на марката Insignia са световните премиери на влюбения в приключенията член на същото семейството Country Tourer, както и версиите хечбек, седан и Sports Tourer – всичките с нов дизайн, авангардна инфоразвлекателна система и най-добри за класа двигатели.

Opel показва на публиката как ще изглежда мобилността на бъдещето с премиерата на Monza Concept – визията на Opel за комуникационна свързаност и ефективна мобилност. Същевременно с това Opel демонстрира и какво може да предложи шофирането в днешните модерни времена с иновативни модели и решения в областта на инфоразвлекатлените системи като ADAM Black Link и ADAM White Link и нови поколения двигатели. Нов 1,6 SIDI turbo с 200 к.с. за кабриолета Cascada и новото поколение от малки бензинови двигатели, съчетани с шестстепенни трансмисии, също правят своя дебют във Франкфурт.

Разполагаме със силна продуктова гама, която ще поведе Opel отново по пътя към успеха, а така също и авангардни концепции, които демонстрират насоките на развитие на автомобила. Сега сме по-добре позиционирани от когато и да било с нашата широка гама от атрактивни модели и установяващи нови тенденции технологични решения – отбелязва изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман.

С мощност 239 кВт/325 к.с. и въртящ момент 435 Нм, Insignia OPC увенчава гамата на марката Opel. Той прави своя дебют на IAA с нова и освежена визия. Променената стилистика на предната и задната част с типични за OPC дизайнерски елементи като например, оформените като саблезъби детайли в предната част и интегрираните в задната броня накрайници на изпускателната система, подчертават мощната осанка и извикват асоциации за високоскоростни обиколки на състезателната писта.

Впечатляващата външност крие авангардни технологични решения. Ходовата част на OPC е усъвършенствана със специален фокус върху задния мост – преработен както при другите членове на семейството на Insignia, с около 60 процента променени от инженерите компоненти. В допълнение характеристиките по отношение на шума и вибрациите са подобрени чрез множество промени свързани с фината настройка. Новият софтуер на системата ESP позволява още по-прецизна настройка за динамика, особено по отношение на реакцията при поява на тенденция към недозавиване. Модифицираният софтуер на адаптивната ходова част FlexRide с регулируеми амортисьори осигурява оптимално поведение на пътя. Това специфично програмиране за OPC подобрява пътната динамика, позволява по-бърза и по-прецизна реакция при различните маневри и пътни ситуации. Insignia OPC ускорява от нула до 100 км/ч за 6.0 секунди (Sports Tourer: 6,3 секунди) и достига максимална скорост 250 км/ч (електронно ограничена). В неограничената версия, максималната скорост на OPC с механична трансмисия достига 270 км/ч (Sports Tourer: 265 км/ч). Спирачната система Brembo с висок капацитет гарантира изключителното отрицателно ускорение с максимално ниво на стабилност, дори при висока интензивност на работа.

Интериорът посреща водача на OPC с чистокръвната атмосфера на модел от моторните спортове. Специалните седалки Recaro, които се предлагат опционално в кожа и с функция за памет, лостът за превключване OPC, напълно новият инструментален панел и централна конзола довършват щрихите на премиум излъчването. Освен основни параметри по отношение на информацията за автомобила, водачът може да следи и специфични данни като налягането и температурата на моторното масло, напрежението на акумулатора и зареждането му, позицията на дроселовата клапа, използваната мощност и страничното ускорение на опционалния осеминчов дисплей.

Новият волан (по желание срещу доплащане с отопление) е оборудван с лостчета за превключване на предавките в случай, че автомобилът е с автоматична трансмисия. Това позволява на водача на OPC да осъществява изключително бързи превключвания на ръка, дори ако автомобилът е в автоматичен режим. Ако лостчетата за превключване не се използват в рамките на 12 секунди, автомобилът продължава да сменя предавките автоматично. По този начин новата Insignia OPC удобно съчетава предимствата на двата режима.

Студията Monza Concept е поглед към автомобилния свят на бъдещето. Атлетична и динамична осанка, уникална прожекционна технология в интериора и модулна конструкция, позволяваща монтиране на различни системи за мобилност: Opel Monza Concept е един стилен представител на ултра модерната ефективност на колела. Този концептуален автомобил прави своята световна премиера на IAA и показва какво хората ще могат да очакват от Opel в бъдеще.

Ефективността и комуникационната свързаност са основен фокус на развойната дейност при създаването на следващото поколение модели на Opel. Monza Concept следователно предлага вълнуващ поглед към това, което се подготвя за бъдещето. За да демонстрира визуално похода към повишаване на ефективността, студията Monza представя еволюцията на актуалната стилистична философия на Opel, съчетаваща срещата на скулптурната артистичност с германската прецизност с контури на купето, които създават повече усещане за гъвкава атлетичност, отколкото за чиста мускулна сила. От гледна точна на комуникационната свързаност тя предлага основополагащи възможности, които са гигантска крачка напред в разработването на инфоразвлекателни системи. Цялата информация се представя чрез иновативна прожекционна технология в инструментален панел, който се простира от врата до врата – първото подобно решение  в автомобилния сектор. Също толкова авангардната модулната конструкция на Monza Concept позволява максимално ниво на гъвкавост при избора на задвижващи системи. Monza Concept прави бъдещето на автомобилите видимо още днес.

С три напълно нови двигателни фамилии и въвеждането на 13 нови агрегата до 2016 година Opel с висока скорост развива двигателната си гама. Напълно новият трицилиндров турбо SIDI (Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване) мотор с 85 кВт/115 к.с. прави своята премиера на IAA. Турбо агрегатът с работен обем от едва един литър е не само опазващ околната среда, но поставя нови стандарти по отношение на хармоничността на работа на трицилиндровите мотори с нива на шум и вибрации, които са по-добри от тези на много четирицилиндрови двигатели. Тази джобна по формат машина осигурява високо ниво на въртящ момент още при ниски оборотни режими – 166 Нм в целия диапазон от 1800 до 4700 об/мин. Той прави своя дебют заедно с нова шестстепенна механична трансмисия в Opel ADAM през следващата година.