Начало Автомобили Новото Peugeot 208 – агресивно и модерно

Новото Peugeot 208 – агресивно и модерно

9811
0
Peugeot 208
снимка: София Франс Ауто

Новото Peugeot 208 бе представено с тест пред представители на българските медии. Моделът е наследник на легендарните 205 и 206, но категорично е ориентиран към модерния свят. Дизайнът е забележително добър с новите черти на марката и светлините, оформени от лъвските нокти и отпред, и отзад. Линиите са хармонични и цялата форма е много балансирана. В салона пред погледа е новият i-Cockpit с 3D-изображения на информацията, гордост на българското поделение на Vesteоn. Моделът се предлага с целия набор от системи в помощ на водача, като триизмерна навигация с показване на трафика TomTom и новата система Drive Assist, която използва елементи от полуавтономното шофиране. Караме автомобила първо без навигацията и всички екстри. Вниманието ни е насочено към пътното поведение и управлението, които са категорично на много високо ниво.

Първо на разположение е модификация с единствения дизелов двигател, който е 1,5 литра със 100 к.с., съчетан с 6-степенна механична трансмисия. Динамиката е много добра, колата е пъргава и няма проблеми с недозавиване или нестабилност, нищо, че е малко хлъзгаво. След това сменяме със средната от трите бензинови версии с 1,2-литровия, 3-цилиндров двигател. Тя е със 100 к.с., а се предлагат и със 75 и 130 к.с.

Трицилиндровият мотор е приятен, балансиран и изобщо не е по-малко динамичен при ниски нива на разход

Накрая имаме за тест и топ версията PureTech 130, и то в комбинация с много специалната за сегмента 8-степенна автоматична скоростна кутия. Този вариант има реално спортен характер, а работата на трансмисията е чиста и много прецизна. Но цената на тази версия е почти 48 000 лв., докато гамата започва от около 25 000 лв.

Колата за финалния тест е и с едно от топ обзавежданията GTLine, с покрития като карбон и множество специални елементи. Нивата на обзавеждане са още Access, Active, Allure и GT, като макар и различни, всички имат модерните общи елементи като кокпита и малкия волан, който обаче трябва да сваля ниско, за да виждам пълната информация на таблото пред мен. Иначе вдясно е големият 10-инчов сензорен екран и под него са чудесните бутони-клавиши за управление на част от функциите. С докосване в зоната до тях се включва и подгряването на седалките (eкстра доскоро невъзможна в модел от B сегмента).

Заиграваме се и с приложението MyPeugeot

Инсталираме го по телефоните си със съответното шаси, с което се движим и следим пробег, разход. Приложението показва къде е паркиран автомобила, кога е следващото му обслужване, къде са центровете на марката, специални оферти и т.н.

Специално внимание заслужава електрическият вариант на модела e-208. Неговата мощност е 136 к.с., а максималният въртящ момент от 260 Нм е наличен от 0 км/ч.

e-208 е с 3 режима на шофиране – Eco за оптимизиране на пробега, Normal за оптимален комфорт за ежедневно ползване и Sport, при който приоритет имат динамиката и усещанията, максимална мощност и въртящ момент. Налични са също два режима на спиране чрез скоростния лост с подходящо презареждане на батерията. e-208 е оборудван с батерия от 50 кВтч, позволяваща пробег до 340 км съгласно протокола WLTP и 450 км съгласно протокола NEDC.

Технологиите на борда позволяват бързо презареждане, оптимизиран пробег и по-дълъг жизнен цикъл. Батерията има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет. Режимите на зареждане са гъвкави и адаптирани за всекидневно ползване. Те са общо три. При единия се използва обикновен домашен контакт и пълното зареждане отнема 16 часа. Може да се използва контакт за тежки натоварвания, предоставян заедно с кабел за зареждане. Третият вариант е за 8 часа с монофазната версия (7,4 кВт) – използване на специална обществена станция за зареждане. Батерията позволява използването на 100 кВт зарядни устройства, като 80% от заряда се постига за 30 минути.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter