Пилотите подкрепят спорното решение китайската Гран При да стартира при наличието на колата за сигурност на пистата.
За повечето зрители старта на състезанието е може би най-вълнуващата част от състезателния уикенд. Заради силния дъжд в Шанхай обаче колите не само стартираха зад колата за сигурност, но и завъртяха цели осем монотонни обиколки зад нея.
Класиралият се втори в Китай Марк Уебър обаче подкрепя напълно решението на директора на надпреварата Чарли Уайтинг.
„Мисля, че сме виждали колата за сигурност да се появява на пистата и при далеч по-контролируеми условия“, заяви директорът на асоциацията на пилотите и припомни състезанието на Спа през 1998-ма, когато аквапланинг причини завъртането на един от болидите, в следствие на което се случи една от най-големите масови катастрофи на първия завой в историята на ф1.
Също така той подтикна организаторите на съсетзанието да подобрят оттичането на водата преди следващата надпревара в Китай.
„Трябва да призная, че това бе една изключително трудна за пилотите Гран При, като сигурността при нея бе на лимита“, добави Уебър.
Единственият дебютант във Ф1 този сезон – Себастиен Буеми, сподели гледната точка на австралиеца, а Себастиен Бурде дори каза, че при тези условия състезанието изобщо не е трябвало да се проведе.
„Ако се бяхме опитали да стартираме нормално при тези условия, това щеше да бъде катастрофа“, заяви Буеми пред швейцарския вестник ‘Blick’.