В Мерцедес има смяна на водещия пилот и това трябва да накара Люис Хамилтън да промени карането си, заяви Жак Вилньов. В колонката си за нидерландското издание Formule 1 бившият пилот посочи, че според него седемкратният световен шампион трябвало да се върне към маниера си на управление от началото на кариерата си в Гран при.
„В Мерцедес има смяна на лидера. Джордж Ръсел е на вълната на успеха, Люис Хамилтън се опитва да не се удави. След дълги години без реална конкуренция е трудно да се събуди и да разбере, че нещата не са толкова прости. Сега той трябва да атакува така, както го правеше през първите две години от кариерата си във Формула 1. Точно така действа Ръсел в момента. В състезанието Джордж сам взе решение: „Оставете ме на пистата, може да се появи кола за сигурност“. Точно така и стана.“
„Изглежда като че ли късметът е изоставил Хамилтън. Няма да му е леко, но Люис е пилот и шампион. Той е наясно какво трябва да стори, да видим дали ще има сили. Според мен поражението в миналогодишния шампионат бе тежък удар за него, който преживяваше през цялата зима. Чувстваше, че са го ограбили. Но начинът, по който Макс [Верстапен] кара в момента, демонстрира, че той не е откраднал титлата, а я спечели заслужено“, написа Вилньов
💜💛💪 pic.twitter.com/qq4saAja3e
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 9, 2022
Последните изречения са в типичния за канадеца таблоиден стил на изразяване. Всъщност самият Хамилтън още преди началото на сезон 2022 изрично отбеляза, че той проблем с Верстапен няма.
„Цялата тази ситуация няма нищо общо с Макс. Той стори всичко, което един пилот би направил при така дадената му възможност“, заяви седемкратният световен шампион.
Вилньов не крие симпатиите си към Верстапен и е повече от възторжен относно представянето на нидерландеца от началото на тазгодишното първенство.
„Макс впечатлява от самото начало на сезона. Кара така, както и през миналата година. По принцип след шампионски сезон може да има известна умора, но в неговия случай няма промяна. Освободен от напрежението, той е още по-силен. Ако и колата е достатъчно издръжлива, Верстапен непрекъснато ще се бори за победа. Кара почти безгрешно, а ако сбърка, сам поправя пропуска си.“
„Два силни отбора водят борба в шампионата. Във всеки от тях има лидер, определен не от тима, а от резултатите на трасето. Верстапен и [Шарл] Льоклер сами станаха номер 1 в екипите си. Карлос Сайнц и Серхио Перес може и да спечелят състезания, но сега не са на нивото на първите пилоти“, допълни Вилньов.