Начало Формула 1 Зак Браун посочи конкретния проблем на Макларън MCL33: аеродинамиката

Зак Браун посочи конкретния проблем на Макларън MCL33: аеродинамиката

3
0
Щофел Вандоорн

Изпълнителният директор на Макларън Зак Браун посочи проблем в аеродинамиката на MCL33 като основна причина за влошеното представяне на британския тим в тазгодишния шампионат на Формула 1.

Отборът е в центъра на вниманието в падока на пистата Пол Рикар, след като през седмицата в пресата на Острова бе тиражирана история за това, че ръководството раздава на служителите шоколадчета като бонуси. Спортният директор Ерик Булие заяви, че това не е вярно. Същевременно той каза, че отговорност за представянето на автомобила носят всички в екипа, както и че в Уокинг знаят какви са проблемите на болида. Впоследствие Браун посочи конкретно аеродинамиката, след като и двамата пилоти – Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн – отпаднаха още в Q1 на квалификацията за Гран при на Франция.

„Идентифицирахме областите, в които имаме проблем или проблеми. Аеродинамиката е”, заяви Браун. „Става дума за нещо, което не се проявява в аеродинамичния тунел. Ето защо не можем да го решим в тръбата – просто не сме в състояние да възпроизведем там проблема или проблемите. Трябва да се опитаме да поправим нещата на пистата.”

Браун каза още, че решението в ситуация с толкова ограничени тестове е сложно. Той посочи, че колите на Макларън изпробваха различни крила и подове този уикенд във Франция. Булие заяви по-рано, че изпитанията на екипа на Пол Рикар били полезни.

„За съжаление ни се налага да тестваме и експериментираме на пистата. Трябва да идентифицираме и работим по разрешаването на проблеми, докато повечето останали екипи изпълняват развойните си програми”, добави Браун.

Макларън използва аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн, за да работи по MCL33. По принцип екипът има тръба в технологичния си център в Уокинг. Зак Браун заяви, че проблемът на болида не се проявява и в другото съоръжение и повтори, че се налага ситуацията да бъде разрешена на пистата.

Специален материал за ситуацията в Макларън и причините за кризата в тима четете в брой 216 на списание ClubS1