Моля да коментирате в светлината на Монца новите регулации със забраната на „парти режимите“ или по-точно използването на само 1 режим.
Споделяте ли мнението ми, че новите регулации ще ни донесат още по-скучни състезания и по-малко изпреварвания, предвид невъзможността за изпозлване на режим за изпреварване?
Какво де факто се получи на Монца. Мерцедес имат най-силен състезателен режим, а от там съответно и най-силен квалификационен режим. Де факто отборите се подреждат в квалификацията съобразно техните единствени режими, които се очаква да използват и в състезанията. Следователно, по – задните коли ще са с по-малка мощност през цялото състезание и няма да разполагат и с по – висока моментна мощност. Мисля си, че дори ДРС няма да е достатъчна за изпреварване на най – близкия съперник на пистата. Примери за това от Монца са:
– Невъзможността на Ботас, Макс и Албън да направят изпреварване
– Прогресът на Хамилтън де факто беше срещу над 1.5 секунди по-бавни коли
– Изпреварванията в челото бяха трудни дори срещу Кими, който далеч не разполага с бърза кола
В този ред на мисли, не е ли логично да се мисли за обърнат грид, каквито идеи отдавна се бистрят?
Според мен настоящите регулации няма как да спрат надмощието на Мерцедес, въпреки изненадващите обстоятелства днес с наказанието на Хамилтън и лошия старт на Ботас. Просто при нормално развитие двете коли на Мерцедес биха останали недостижими при настоящата ситуация и мощност на задвижващите системи.
Темата повдига Константин Димитров