Във Формула 1 винаги е било така – спорове и подозрения около нови елементи и системи почти всеки сезон. Тази пролет обаче темите са особено остри, предвид изравнените сили между екипите на Мерцедес и Ферари. Първите са обвинявани, че използват масло в горивните процеси, а това изобщо не е в духа на правилата. При вторите се наблюдава, че имат елементи в пода, които вибрират така, че създават потоци, запечатващи въздуха под него и създаващи специални сили на притискане – нещо също непозволено от „подвижни” елементи.
Разбира се, това са част от темите ни в този брой, защото битката е много интересна и победите в началото на първенството бяха 2 на 2.
Но два специални разговора в падока хвърлиха светлина и към други, не така злободневни теми. Един от най-опитните мениджъри ни разказа малко повече за живота на момчетата около колите в Гран при, а новият шеф на Макларън ни разясни вижданията си относно предстоящите големи промени в спорта. Зак Браун не просто даде и зелена светлина за участието на Фернандо Алонсо в Индианаполис 500 – той бе един от инициаторите, а дори подготовката на испанеца се превърна в световна сензация, като само първите обиколки на двукратния F1 шампион бяха гледани от над 2 млн. души.
Пролетта ни донесе отново цяла серия от нови модели автомобили, като едва успяхме да съберем текстовете за поне половината от тях. Историята пък ни върна 70 години назад, за да си припомним, че Ферари някога разработи на практика първия си собствен автомобил едновременно за състезания от Гран при и ежедневна употреба.
Специален материал на нашия италиански колега Анджело Карло Канова ни разкри подробности относно зареждането на колите във WRC, където сезонът се очертава също много интересен с два успеха за Хюндай след победите на Форд, Ситроен и Тойота.
У нас надпреварите също започнаха и следим и тях, разбира се.
Четете в електронен формат където и да сте на сайта e-spisanie.com