ГП на Малайзия след:
Последно състезание: Сингапур

Моторът на Мерцедес постигна над 50% топлинна ефективност

14.09.2017 | Асен Стоянов, снимка Мерцедес | коментара Мерцедес V6 турбо за 2014 г.

Задвижващата система на Мерцедес е достигнала над 50% топлинна ефективност на дино тестове във фабриката на екипа в Бриксуорт. Това се случва за първи път с агрегатите от новото поколение с 1.6-литров двигател и 2 хибридни системи, които влязоха в спорта от 2014 г. Това е и най-ефективният мотор в историята на спорта.

Термалната ефективност стана един от най-важните показатели за съвременните мотoри в F1, като тя се изчислява на базата на количеството полезна енергия, която може да бъде произведена от дадено количество топлина. А в F1 това е особено важно с оглед на стриктния лимит на горивния поток от 100 кг на час.

Надминатата граница от 50% е впечатляваща с оглед на тази от 30% на старите атмосферни V8 и V10 двигатели. Още с влизането в спорта на новите хибридни мотори през 2014 г., Мерцедес имаше топлинна ефективност от обещаващите 44%.

Според информация от Мерцедес сега задвижващата система на екипа произвежда 109 конски сили повече спрямо 2014 г., използвайки същото количество гориво.

Също така според немците, за последно мощности като сегашните от около и над 1000 конски сили е имало за последно в спорта през 2005 г. Тогава в последния сезон на 3-литровите V10 мотори постигаха тази мощност с горивен поток от 194 кг. на час, без да има ограничения. Сега това се постига с почти наполовина по-нисък поток. 

 

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти