ГП на Белгия след:
Последно състезание: Унгария

Чейс Кери е убеден, че се е договорил с F1 отборите за целите на новия Конкорд

11.08.2018 | Калоян Петров; снимка: АТР | коментара

Главният изпълнителен директор на Формула Уан Мениджмънт (ФОМ) Чейс Кери е убеден, че преговорите с отборите от Формула 1 за нов договор Конкорд вървят добре и че има съгласие относно целите за бъдещото развитие на спорта. Това споразумение по принцип определя взаимоотношенията между ФИА, Гран при отборите и притежателя на търговските права за F1 – участие в шампионата, разпределение на приходите, управление на спорта и т.н. Настоящите договорки изтичат в края на 2020 г. Те бяха постигнати от Бърни Екълстоун, при това основно като двустранни споразумения с отделните екипи.

„Вече въведохме някои промени в правилата за следващия сезон. Ще представим и по-обширен списък в предстоящите седмици, за да подобрим още повече спорта. Бележим напредък по отношение на бюджетите, разпределението на приходите, регулациите и управлението или така нареченото споразумение Конкорд. Прогресът ни с отборите е чудесен – договорихме целите си. Сега трябва да работим върху детайлите, за да финализираме споразуменията през идващите седмици. Дяволът винаги е в подробностите”, обясни Кери.

Той повтори, че има постигнато съгласие относно целите и посоката на развитие, както и визията на Либърти Медия за спорта.

„Трябва да намерим точния компромис. Никой няма да получи всичко, което иска, но според мен екипите го осъзнават. Но моето усещане относно дискусиите, работата и участието на отборите е добро. Определено се стараем да завършим основните компоненти. Винаги ще има доразвиващи се елементи. Определени неща като правилата например са в постоянен процес на еволюция. Някои от тях – като тези за двигателите – не търпят често новости, но е ясно, че други неща ще се променят”, каза още Кери.

Шефът на ФОМ не пожела да даде подробности относно финансовите споразумения, които са едни от най-важните в преговорите.

„Тези дискусии са част от разговорите, касаещи 2021 г., но според мен в настоящия момент е по-добре да се водят извън публичното пространство. Когато стигнем до финала, ще се радваме да обсъдим в каква позиция се намираме и какви според нас са възможностите при ревизираната структура за разпределение. Но разговорите продължават непрекъснато и няма да ги коментирам”, заяви шефът на ФОМ.

Чейс Кери не пожела да посочи краен срок за приключване на преговорите и оповестяване на договора. Управляващият директор на Рено Спорт Сирил Абитебул обаче съвсем скоро заяви, че правилата за задвижващите системи трябва скоро да бъдат договорени, ако се търся промяна в агрегатите.

„Лятната почивка определено ще е крайният срок, ако искаме напълно различни мотори за 2021 г. Според мен не е тайна, че основните двигатели на искането за промяна бяха възможността за нов участник и ситуацията в Ред Бул”, обясни Абитебул пред motorsport.com. „Сега обаче Ред Бул намери партньор – Хонда, а и няма изгледи за нови участници, така че необходимостта от радикална промяна намаля. Мисля, че като цяло сме съгласни, че е по-добре да запазим съществуващата платформа. Приемаме, че е нужно да подобрим задвижващите системи основно за шоуто, надпреварите, клиентите, стойността на развитието на агрегатите.”

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти