ГП на САЩ след:
Последно състезание: Япония

Хейло е най-видимата промяна в F1, но съвсем не е единствена

брой 211 | 12.12.2017 Въвеждането на предпазния ореол над кокпита е най-видимата промяна във Формула 1 от години и, както може да се очаква, тя съвсем не се посреща с ентусиазъм. Фактът, че рискът за пилотите става по-малък дори и с няколко процента при някои инциденти, очевидно не се оценява. Напротив. Както каза Люис Хамилтън, тъжно е, че колите вече няма да са така красиви и спортът ще загуби!
Далеч съм от желанието да поставям под съмнение мнението на четирикратния световен шампион, но някак ми се струва, че всичко това е свързано със съпротивата, която се усеща от страна на големите стари играчи в Гран при срещу новото ръководство на спорта от Либърти Медия и промените, които то се опитва да налага далеч не толкова в сигурността. Затова надникнахме малко по-подробно в ролята на хейло не като естетика, а като възможност някои аналози на стари инциденти да не бъдат така жестоки в новия етап от развитие на спорта. Обърнахме внимание и на промяната в живота на самия Люис, чиито решения и навици всъщност имат все по-голямо значение за цялата F1, отколкото преди години.
При всички случаи той е голямата звезда в играта днес, а връзката му с интересите на Мерцедес e все по-ясна. Те пък очевидно може да бъдат засегнати от желанието на Либърти силите в спорта да се изравнят, без миропомазани екипи, и това няма как да се хареса не само на екипа от Бракли, но и на Ферари. Затова напрежението в падока всъщност започна да расте, вместо да изчезне, след като битката в шампионата приключи още през октомври.
Че Формула 1 ще се променя обаче, вече е ясно на всички. Новото й лого е само още един малък израз на процеса, а в нея роля ще играят и нови пилоти като Щофел Вандоорн, чийто анализ на първата му година в Гран при е, надявам се, доста любопитен.
Не по-малко интересен е и световният WEC шампион и победител в Льо Ман Брендън Хартли, който специално за ClubS1 сподели някои от първите си преки наблюдения върху случващото се в спорта днес.
Към по-класическия му формат от недалечното минало ни връща пък Дженсън Бътън с разказа си за своите съотборници в F1 и начина на функциониране на един екип, независимо дали двигателите са V10, V8 или V6, а скоростта е някаква определена стойност или по-висока с 30 км/ч в завоите, както разкриват данните за изминалия сезон спрямо предходния в друг специален материал.
В този брой особено място заслужи и 12-годишният Георги Димитров. Той стана първият българин шампион на Великобритания по картинг и в друго специално интервю ни разказа за една започваща кариера, в немалка степен повлияна от Люис Хамилтън, но от една следваща епоха. В нея вероятно кокпитите не просто ще са покрити с хейло, а ще са напълно затворени – точно като тези, проектирани от друг наш сънародник – Емануил Клисаров, създал не само дизайна на новите Дачия Дъстър и Рено Сеник, но и проекта за болид на бъдещето на Рено! С него също ви срещаме в този брой.
И след толкова много емоции и гордост няма как да не им пожелаем още повече успех. А на всички Вас, нашите читатели, от името на екипа ни желая прекрасни празници и много добра 2018 г.

Иван Тенчев

В електронен формат списанието може да намерите в e-spisanie.com

Избрано видео

  • Рейс инженерът на Фетел обяснява как Ферари се подготвя за старт на нова пистаРейс инженерът на Фетел обяснява как Ферари се подготвя за старт на нова писта
  • Новият Ситроен за WRC направи първи тестНовият Ситроен за WRC направи първи тест
  • Фелипе Маса младши победи Рикиардо на „Crazy Cart”Фелипе Маса младши победи Рикиардо на „Crazy Cart”
  • Каскадьор направи задно салто над преминаващ с почти 100 км/ч болид от Формула ЕКаскадьор направи задно салто над преминаващ с почти 100 км/ч болид от Формула Е

Горещи Оферти