ГП на след:
Последно състезание: OAE

Човекът зад успеха на Хаас

брой 217 | 13.07.2018

Много се говори в последните месеци за промени във Формула 1. За ново разпределение на приходите, нови технически правила и формати на провеждане на състезанията. Гледните точки към промените са най-различни, често противоположни, но още далеч преди новите правила да са добили завършен вид, Хаас дава забележителен пример за това как може един съвсем не богат екип, при това разпръснат по света, да постига резултати, стига да има добро ръководство. Американецът Джийн Хаас, чиято личност е в центъра на вниманието ни в този брой, демонстрира пред света на F1 как може тим от 200 човека и без субсидия от ФОМ да спечели 22 точки в един уикенд и да изпревари много по-богати и големи структури в шампионата. Мнозина може и да възразят, че с използване техниката на Ферари подобен резултат не е толкова недостижим. Но истината е, че сама по себе си тя не е в състояние да постигне резултат, а трябва да се управлява. Пак с техника на Ферари е и тимът на Заубер в F1, но там резултатите са малко по-различни. Да, те се подобряват, но са далеч от тези на Хаас през настоящия сезон.
Светлина към случващото ce в Хинвил обаче хвърли Маркус Ериксон. В един ексклузивен разговор за този брой той ни даде малко повече информация за развитието на тима и доброто представяне на младия Шарл Льоклер, който определено е откритието на сезона.
На другия полюс категорично е отборът на Уилямс, който с много повече ресурси, отлични специалисти и феноменална база е в края на колоната, а причините за срива са много. Още по-тъжно е обаче, че поне в близко бъдеще не се очертава да има много скоростна промяна и доказателство за това са думите на Пади Лоу в друга интересна среща през уикенда в Австрия.
Че успехът не зависи единствено от техниката е ясно и от развоя на събитията в преговорите Рено – Ред Бул – Хонда, които са обект на друг специален разказ в този брой. А на фона на наистина готвените сериозни промени в спорта новото сътрудничество между енергийния производител и японците може да се доближи много при Торо Росо до модела „Хаас”. И това ще е още по-логично при готвеното въвеждане на стандартни елементи за всички екипи, като крила и дори скоростни кутии!
Докато Формула 1 е заета със себе си и собствените си промени, които да привлекат отново големите играчи в автомобилния бизнес, VW инвестира в супер електрическа кола и изкачване на Пайкс Пийк. Този проект е обект на друг специален материал, който ни показва за пореден път, че съвсем не всичко интересно се случва само в света на Гран при.

Списанието е опаковано с трета част на поредицата книжки "70 години Ферари:.


Избрано видео

  • Рейс инженерът на Фетел обяснява как Ферари се подготвя за старт на нова пистаРейс инженерът на Фетел обяснява как Ферари се подготвя за старт на нова писта
  • Новият Ситроен за WRC направи първи тестНовият Ситроен за WRC направи първи тест
  • Фелипе Маса младши победи Рикиардо на „Crazy Cart”Фелипе Маса младши победи Рикиардо на „Crazy Cart”
  • Каскадьор направи задно салто над преминаващ с почти 100 км/ч болид от Формула ЕКаскадьор направи задно салто над преминаващ с почти 100 км/ч болид от Формула Е

Горещи Оферти