Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо начело след последната свободна тренировка

Алонсо начело след последната свободна тренировка

82
0
Фернандо Алонсо

Времето днес на Спа рязко контрастираше с това от вчера, като отбори и пилоти бързаха да използват последния час свободни тренировки, за да се подготвят за квалификацията и състезанието. Предстоеше много работа и по изпробването на сухите гуми, които този уикенд са от типа медиум и хард.

Фернандо Алонсо с Ферари даде заявка за спечелването на следобедната квалификация, като даде най-добро време днес сутринта. Втори завърши Кими Райконен от екипа на Лотус, следван от Серхио Перес и Камуи Кобаяши от тима на Заубер. Десетката пък бе допълнена от Дженсън Бътън (Макларън), Фелипе Маса (Ферари), Марк Уебър (Ред Бул), Ромен Грожан (Лотус), Себастиян Фетел (Ред Бул) и Пол ди Реста (Форс Индия). Люис Хамилтън явно изпитваше затруднения с настройките и завърши 12-и, а тринадесети бе първият Мерцедес на Михаел Шумахер. Неговият съотборник Нико Розберг получи технически проблем още в началото на сесията.

Веднага след началото на тренировката пилотите се втурнаха на пистата. В екипа на Макларън обаче бяха принудени да приберат в бокса Хамилтън, за да повдигнат предното му окачване, след като пода започна да пуши заради триенето в пистата. За особените настройки по окачването на Макларън ClubS1 вече писа по-рано през сезона.

Само 13 минути след началото на сесията Нико Розберг спря малко преди шикана Фаниес, което бе особено неприятно за пилота и екипа на Мерцедес поради липсата на време за настройване на колата.

През вчерашния ден Фелипе Маса изпробва доколкото бе възможно новото задно крило на Ферари, докато днес в последната свободна сесия Алонсо бе с новото предно пригодено за условията в Белгия за по-ниско аеро притискане, с четири отвара на страниците и по-малко спомагателни елементи.

Алонсо и Маса изскочиха начело в 20-ата минута след първите опити с твърдите гуми. В последствие Алонсо получи и новото задно и в комбинация с по-меката смес даде отново най-добро време в средата на тренировката. Малко по-късно обаче той имаше проблеми като едва овладя колата си на Малмеди.

Водачите се сменяха бързо, а противно на повечето уикенди на Спа повечето отбори направиха първите си излизания с медиум, а в последствие с хард сместа, която се очертаваше като по-бърза заради специфичната характеристика на пистата.

В Лотус пък така и не използваха така коментираната система на двоен DRS. Райконен на два пъти променя сериозно настройките на колата си, след като не бе доволен от тях.

Подобно бе положението и в Макларън. След първите излизания двамата състезатели на екипа се подредиха едва 21 и 22, като след вторите подобриха позициите си, но със сигурност не толкова колкото желаеха.

В края на сесията отборите направиха по едно излизане за симулация на квалификацията. Преди него двата болида на Заубер водеха, пред Уебър, Фетел, Алонсо и Райконен.

Райконен даде втори резултат минути преди края, след като направи много силен втори сектор. Там пилотите на Лотус бяха много силни, както предполагаше и високата аеродинамична ефективност на колите им. Ферари пък се справяха чудесно в първия сектор, където скоростта на правите им бе забележителна.

Затова не бе учудващо, че Алонсо завърши тренировката начело след чудесна финална обиколка. Райконен бе втори, следван от Перес и Кобаяши. Колите на Заубер също оставиха чудесни впечатления след тази последна свободна тренировка.