Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас най-бърз във втората сесия в Италия

Ботас най-бърз във втората сесия в Италия

45
0

Валтери Ботас с Мерцедес бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Италия. Финландецът изпревари само с 0.056 сек своя съотборник Люис Хамилтън.

Мерцедес отново имаше предимство спрямо Ферари, но този път то бе доста по-малко. Фетел се нареди 3-и, като бе само на 0.140 сек. 4-и бе Райконен с другия болид на Скудерията. Всички времена в челото бяха записани със суперсофт гуми. 

Втората сесия започна при значително по-добро време – слънчево и топло. Съответно пилотите веднага излязоха на трасето и започнаха да правят бързи обиколки с гумите софт. Очаквано отново най-напред бяха Хамилтън и Ботас от Мерцедес, а след тях бяха Верстапен Райконен, Фетел и Рикиардо.

 

 

Постиженията на пилотите на Ред Бул обаче дойдоха с по-меките гуми суперсофт. Изоставането спрямо Сребърните стрели бе доста по-малко спрямо първата тренировка – около 0.4-0.5 сек.

 

 

53 минути преди края Фетел и Райконен поставиха суперсофт гуми. Фетел оглави класирането, като бе с 0.410 сек пред Хамилтън със софт, а Кими бе 3-и на половин секунда зад съотборника си.

Малко след това и Ботас постави супермеки гуми и подобри времето на Фетел с 0.140 сек. Хамилтън от своя страна зае 2-ото място, само на 56 хилядни зад Валтери. Райконен подобри времето си, но остана 4-и на 0.4 сек от Ботас. 5-и и 6-и бяха Верстапен и Рикиардо от Ред Бул, но на над 1 секунда от лидера.

 

 

Междувременно Ланс Строл се завъртя на шикана Аскари и спря на пистата, но все пак успя да потегли отново. Около 40 мин предди края на тренировката пилотите започнаха масово да правят симулации на състезателни темпо с много гориво. Само Алонсо направи бърз тур с малко гориво, като постигна окуражаващо 8-о време, на 1.5 сек от Ботас.

 

 

В дългите серии Мерцедес бяха много силни с времена около 1:24 мин за тур. Докато Фетел например бе с около половин секунда по-бавен, като губеше време в първи и трети сектор. Опитите на пилотите обаче бяха прекъснати за малко, след като Карлос Сайнц получи повреда по всяка вероятност в задвижващата система.

 

 

10-ина минути по-късно и Магнусен получи повреда, но за разлика от Сайнц, той не можа да докара колата до зоната за сигурност, а спря на пистата. Докато болидът му бъде преместен, на трасето бе назначена виртуална кола за сигурност. В челото промени нямаше и така Ботас завърши първи пред Хамилтън, Фетел, Райконен и двамата пилоти на Ред Бул, които изостанаха на повече от секунда от Валтери.