Хонда имат предимство спрямо останалите производители на задвижващи системи във Формула 1, тъй като са в състояние да се концентрират изцяло върху 2015 г., заяви Анди Коуел.
Шефът на Мерцедес HPP (High Performance Powertrains) оглавява екипа, чието дело е двигателят и цялата хибридна система, доминиращи във Формула 1 вече три месеца. От началото на сезона само пилотите на тима от Бракли са печелили надпревари в Гран при – Нико Розберг има 2 победи, Люис Хамилтън – 4. Задвижващата система е една от най-силните страни на F1 W05 Hybrid в сравнение с конкурентните Рено и Ферари.
Хонда пък се връщат в спорта през 2015 г., като ще работят с Макларън.
– Ситуацията има и предимства, и недостатъци за Хонда. От една страна Ферари, Рено и Мерцедес вече имат опит от зимните тестове и проведените надпревари. Знаем какви са проблемите въз основа на факти, както и как да ги решим. Хонда могат само да гледат отстрани. От друга страна обаче, ние сме изправени пред предизвикателството да продължаваме да работим по настоящите си системи в рамките на разрешеното от правилата и едновременно с това да се подготвяме за следващата хомологация – през февруари 2015 г. В това отношение Хонда има предимство: изучавайки представянето на нашите задвижващи системи, като същевременно се концентрира изцяло върху 2015-та. Те трупат знания безплатно, макар и не толкова големи, колкото са тези на настоящите три доставчика – заяви Коуел.
В началото на май спортният директор на Мерцедес и изпълнителен директор (бизнес) на екипа във Формула 1 на концерна Тото Волф изрази съмнение, че Макларън прехвърлят данни към Хонда. Той заяви, че партньорите от Уокинг вероятно го правят спрямо регламента, но вмъкна и твърдението, че японският производител губи, изпускайки цяла година работа на писта.