Начало Автомобилни новини Новият Ford Focus: Съвременни технологии, прецизна изработка и подобрена икономичност

Новият Ford Focus: Съвременни технологии, прецизна изработка и подобрена икономичност

236
0
Ford Focus

Новият Ford Focus усъвършенства най-продавания модел в света с по-смел и по-емоционален дизайн, прецизно изработен и интуитивен интериор, гама от облекчаващи живота нови технологии и значителни подобрения в икономичността.

Дебютирал на световния мобилен конгрес в Барселона и показан на автомобилното изложение в Женева, спортният характер и динамиката на новия Focus са допълнени от поразителната предна решетка, интериора, наподобяващ кокпит и планки за управление на скоростите от волана. Новият Focus, който ще е в продажба от втората половина на 2014 г., бележи също европейския дебют на SYNC 2 – модерната система за свързаност в колата, както и новите 1.5-литров бензинов EcoBoost и дизелов TDCi двигатели.

Не се задоволихме с това, че сме номер 1. Искахме да взривим клиентите с поразителния нов Focus – сподели Стивън Одел, президент на Ford в Европа, Близкия Изток и Африка. – Новият Focus венча модерния дизайн, най-новите технологии и водещата икономичност с прочутото си удоволствие от управлението.

Ford представи Focus за първи път през 1998 г. и оттогава над 12 милиона са продадени по света, от които 6,9 милиона в Европа. Миналия месец настоящият Focus бе обявен за най-продавания модел в света според данните на Polk за световните регистрации за първите 9 месеца на 2013 г. Ford е изчислил, че световните продажби на Focus са достигнали 1,1 милиона през 2013 г., включително над 300 000 в Китай, превръщайки го в най-продавания лек автомобил в най-бързо растящия автомобилен пазар в света.

Ford създаде още по-изтънчен и модерен Focus с нов външен вид, който отразява глобалния дизайнерски език на Ford, застъпен в новите Mondeo и Fiesta. Наличен в нови цветове Deep Impact Blue и Glace Blue, новият Focus има по-ниска и широка стойка, нови преден капак, предница и решетка. Каросерията е скулптирана с динамична форма от върха на обърнатата трапецовидна решетка в предната част и придава мощен и горд вид.

По-тънките и изваяни предни фарове и по-продълговатите изтеглени фарове за мъгла допълват смелата предница. Фините хромирани детайли допълват усещането за елегантност, докато задната част на автомобила е по-динамична с новата лайсна и оформлението на задния капак и по-тънките стопове.

Новият Focus ще е първият автомобил в Европа, предлагащ SYNC 2. Модерната система на Ford за свързаност в автомобила се отличава с 8-инчов реагиращ на допир HD екран и модерно гласово управление на аудио системата, навигацията, климатика и съвместимите мобилни телефони.

Навигационната система на SYNC 2 предлага още – за първи път в Европа – разделен монитор с детайлна информация за пресечки, изговаряне имената на улиците, 3D детелини, забележителности и гайда на Michelin. SYNC 2 позволява на водача да въведе по-просто дестинацията и да накара системата да говори с избран от него глас. С натискането на бутона за гласово управление и казвайки „Гладен/на съм“ излиза списък с местни ресторанти, към които получава указания.

Новият Focus надгражда с едно ниво прочутото удоволствие от шофирането като подобрява управлението. Инженерите на Ford са осигурили по-солидно, отзивчиво и свързано с пътя усещане, увеличавайки структурната стегнатост в предната част, променяйки геометрията на окачването, увеличавайки страничната здравина, пренастройвайки амортисьорите и използвайки нова програма за електронна стабилност. Електрическото сервоуправление също е променено, за да се чувства водачът още по-свързан с пътя.

Новият Focus е първият Ford, предлагащ перпендикулярно паркиране – нова хендсфрий технология, която помага на водачите да паркират на заден ход в тесни пространства. Настоящият Focus представи системата Active Park Assist за успоредно паркиране, която с натискане на бутон и ползвайки ултразвукови сензори намира паркомясто и управлява волана, докато водачът контролира педалите. Добавянето на два нови сензора в задната част на новия Focus позволява перпендикулярното паркиране да се осъществи по същия начин. Допълнителните сензори позволяват на Ford да предлага за първи път в Европа технологии, които помагат на водачите и при излизане от паркомястото.

Ford е подобрил също и популярната система за предотвратяване на удари с ниска скорост Active City Stop, която подготвя спирачките, ако водачът не реагира, намалява въртящия момент и автоматично задейства спирачките, за да намали силата на удара. Технологията е подобрена да работи със скорост до 50 км/ч, в сравнение с 30 км/ч в сегашния модел.

Ford представя в Европа също и системата за превенция на сблъсъци. Тя работи по подобен на системата Active City Stop начин, но с по-голям обхват за засичане на автомобил, за да помага на водачите при по-висока скорост, например на магистрали, като издава предупредителени сигнали и ако е необходимо – да задейства спирачките.

Настоящият адаптивен круиз контрол помага на водачите на Ford да запазят зададено отстояние от предния автомобил, дори когато той се движи с по-ниска скорост от зададената на автопилота. Новият Focus ще бъде оборудван за първи път с технологията на Ford – MyKey.

Новият Focus предлага значително подобрена икономичност в много от версиите си в сравнение с настоящия модел, благодарение на новите двигатели. Най-модерният дизелов двигател ще предлага 19% намаление на разхода на горивото, докато най-модерният бензинов – 17%.

Новият Focus ще е първият автомобил в Европа, предлагащ се с икономичния 1.5-литров бензинов EcoBoost двигател (150 и 180 к.с.) и новия 1.5-литров дизелов TDCi агрегат (95 и 120 к.с.). Focus ще продължи да се предлага с 1.0-литровия бензинов EcoBoost (100 и 125 к.с.), избран миналата година от 1/3 от клиентите на Focus и който бе провъзгласен за Световен двигател на 2012 и 2013 г. Ще се предлага също и нова версия на 1.0-литровия EcoBoost с 99 г/км СО2 емисии – първият нехибриден бензинов семеен автомобил в Европа с СО2 емисии под 100 г/км.

1.5-литровият дизелов двигател със 120 к.с. и автоматична PowerShift скоростна кутия, който ще бъде представен догодина, ще е с 19% подобрение спрямо сегашния Focus с аналогична мощност. Новият Focus, оборудван с автоматична трансмисия и наградения 1.0 EcoBoost, който също ще бъде представен следващата година, ще предлага 17% подобрение спрямо еквивалентния двигател, когото замества. 2.0-литровият дизелов TDCi двигател със 150 к.с. ще покаже 14% подобрение с механична скоростна кутия (13% с автоматична).

Новият Focus ще предлага планки за смяна на предавките от волана (като опция с всички автоматични трансмисии, независимо дали в бензинова или дизелова версия).

За да посрещне растящото клиентско търсене на Focus, който се продава на повече от 140 пазара, Ford е увеличил капацитета по света и произвежда модела в осем завода на четири континента. Заводите в Германия, САЩ, Русия, Китай, Тайланд, Виетнам, Тайван и Аржентина имат общ капацитет да произвеждат над 1.5 милиона Focus-а годишно, което се равнява на два автомобила на минута. В Европа Ford произвежда нов Focus на всеки 90 секунди.