Зак Браун сподели, че е заварил екипа на Макларън в ужасно състояние при пристигането си през 2016 г. Американският бизнесмен прави всичко по силите си, за да върне тима от Уокинг на върха.
Браун е назначен на поста изпълнителен директор на Макларън Технолъджи Груп от бившия шеф на марката Рон Денис през 2016 г. След напускането на британеца и поредното преструктуриране на отбора от Уокинг, Браун застава начело на Макларън Рейсинг и получава пълната власт от останалите акционери.
В периода 2015-2017 г. Макларън се намираше в една от най-големите кризи в своята история. Отборът използваше двигатели на Хонда в опит да възроди златната ера в края на 80-те и началото на 90-те години на ХХ век.
Първата задвижваща система на японците имаше лоша надеждност и ниска мощност. Също така не успя да пасне добре в шасито на Макларън. По този начин екипът от Уокинг се превърна в бледа сянка на втория най-успешен конструктор в историята на F1. Въпреки че разполагаше с двама световния шампиони в лицето на Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън, екипът често оставаше извън зоната на точките.
Поглеждайки назад към първите си дни начело на британския производител, Браун призна, че Макларън е бил в много по-лошо състояние, отколкото си е представял.
„Беше по-лошо, отколкото си мислех, че ще бъде, що се отнася до обстановката и случващото се в тима“, каза той пред FOX Sports. „Заварих Макларън в изключително окаяно състояние.“
„Това беше втората година на партньорство с Хонда. Имаше големи проблеми с техния двигател. Логично е да се каже, че третата година ще бъде по-добра от втората. Всъщност се оказа, че е точно обратното.“
„В никакъв случай не смятам, че това се дължи само на Хонда. Смятам, че и средата в Макларън беше ужасна. Мислех си, че влизам в нещо, което вече се е възстановило. Всъщност разбрах, че всъщност то все още върви надолу.“
„Това беше немалка изненада за мен, като се има предвид колко състезания и шампионати е спечелил този отбор. Знаех, че тук работят много талантливи хора.“
„Но може би просто се нуждаеха от нова посока и лидер. Така те можеха да отключат таланта, който беше там. Затова имаше нужда от голяма промяна в структурата на екипа.“
Една от промените в управленската структура бе привличането на Андреас Зайдл. Германецът е бивш ръководител на програмата на Порше в клас LMP1 в световния шампионат за издръжливост (WEC). В допълнение, Зак Браун направи огромна трансформация на техническия отдел на Макларън Рейсинг.
Отборът от Уокинг постепенно започна да се възстановява. Първият подиум за „новия“ отбор в F1 дойде на пистата Интерлагос в края на сезон 2019. Toгава Карлос Сайнц завърши четвърти, но мина едно място по-напред заради наказанието на Хамилтън.
Сезон 2020 бе изключително успешен за Макларън. Отборът от Уокинг завърши на трета позиция при конструкторите и грабна два подиума. Следващата година Даниел Рикиардо и Ландо Норис донесоха първа двойна победа за Макларън след повече от десетилетие. Двамата окупираха първите две позиции в Гран при на Италия на пистата Монца.
Успоредно с това се промени и поведението на Макларън. Британците който се отърсиха от суровата и приглушена атмосфера, създадена от Рон Денис.
От културна гледна точка се забавляваме. Винаги трябва да се забавляваме по време на състезания. Въпреки това не сме никак весели когато не печелим състезания“, каза Браун.
„Ако се забавляваш повече, хората се доверяват и работят по-усърдно. Работата в тима е забавна, но и трудна. Когато пристигнах имаше слаба комуникация и ниско доверие. Така че всички проблеми бяха свързани с културата.“
„След това имахме редица технически проблеми. Въздушният ни тунел е остарял. Предстои да бъде изграден и модерен симулатор. Производствената ни база също се нужда от малко освежаване.“
„Установих, че в културно отношение не сме на добро място. Екипът не работи като едно цяло. И след това технически изоставахме заради някои инвестиции.“
„Така че това бяха двете неща, които се заех да променя. Засега нещата са добре, но все още не сме там, където искаме да бъдем“, допълни Зак Браун.
When you realise it’s only 1 week until the #FrenchGP! 🇫🇷🙌 pic.twitter.com/EwFc2dswL0
— McLaren (@McLarenF1) July 17, 2022