Макс Верстапен бе най-бърз в първата тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес в Мексико Сити. Пилотът на Ред Бул се нареди пред Алекс Албон (Уилямс) и съотборника си Серхио Перес.
Последните състезателни уикенди от сезоните на Формула 1 през последните години са посветени на това Гран при отборите да дават възможност на млади пилоти да карат в свободните тренировки. Това изискване бе въведено преди време, за да имат възможност новите таланти да опитат F1. На настоящия етап пък почти всички екипи са приключили с развитието на болидите и затова до финала на първенството младите пилоти ще присъстват почти постоянно. В първата тренировка в Мексико те бяха цели петима.
И петимата състезатели, заели мястото на някои от F1 титулярите, се състезават тази година във Формула 2
Исак Хаджар е част от академията на Ред Бул и седна зад волана на болид на Алфа Таури. Това бе първо качване за него изобщо в Гран при болид. 19-годишният Хаджар, който е с френско-алжирски произход и кара с френски лиценз, е в програмата на Ред Бул от миналия сезон и засега не е ясно дали ще продължи да е част от нея и догодина. Академията ще бъде с намален състав. Стана ясно, че три пилоти няма да са в нея догодина – Денис Хаугер, Енцо Фитипалди и Зейн Малоуни.
Тео Пурчер бе в Алфа Ромео. Кадърът на академията на Заубер вече има тренировка от Формула 1 зад гърба си – кара на Circuit of the Americas през миналия сезон. 20-годишният французин води в генералното класиране на Формула 2 два кръга преди края на първенството със 191 точки. Най-близкият му съперник в шампионата – Фредерик Вести – бе в Мерцедес. Резервният пилот на Алпин Джак Дуън кара за френския тим отново на Аутодромо Ерманос Родригес, където се изявява и преди 12 месеца. Кадърът на академията на Ферари Оливър Беърман пък бе в Хаас. Дуън е четвърти в F2 в момента, Беърман – шести, а Хаджар е едва 14-ти.
Единствената новост, свързана с обичайното развитие на болидите, бе на спирачките в Алфа Ромео. Ферари, Алпин, Макларън, Хаас, Алфа Таури и Уилямс имат промени, свързани с по-доброто охлаждане, необходимо заради характеристиките на пистата в Мексико Сити.
В първата сесия на Аутодромо Ерманос Родригес отборите разполагаха и с C4 развойни гуми на Пирели за следващия сезон. Първите болиди на пистата бяха на Астън Мартин. От тима искат да проверят всичко по колите си, за да разберат как работят новостите им от Остин.
We are GREEN for practice!
Fittingly, the green Aston Martin duo are first out on track 💚
Follow along 👉 https://t.co/MddmLh3lbF#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/JGL06kBD5l
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023
В началото на тренировката температурата на пистата бе 44 градуса, тази на въздуха – 23 градуса. Шарл Льоклер се обади по радиото, че задвижващата му система издава леко странен звук, когато е на пълна газ – като пристъргване на метал
Ланс Строл пък каза, че има проблем с двигателя и няма мощност. Работата започна без никакво бавене. 10 минути след началото на сесията мнозинството пилоти вече имаха бързи обиколки. Начело бе Алекс Албон с 1:22.466 мин. На 0,209 сек зад него бе Макс Верстапен. Следваха Серхио Перес, Даниел Рикиардо, Льоклер, Карлос Сайнц (който се върна на трасето, след като пропусна медийния ден, защото не се чувстваше добре).
Верстапен излезе начело с 1:21.858 мин (с експерименталните гуми). Сайнц на свой ред каза по радиото, че има проблем, при това сериозен.
„Ще се опитам да прибера колата. Нямам серво. Извинявай, Чеко, имам проблем с болида“, бе съобщението на Сайнц.
Ландо Норис също имаше грижи. Междувременно Верстапен свали първото време до 1:20.245 мин.
Carlos Sainz reports a hydraulics issue over the radio 😩
Appearing to be stuck in gear, he trundles back to the pits for the team to investigate#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/58eUgksYkQ
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023
След изтичане на една трета от първия час за подготовка само Алонсо и Пурчер още нямаха времена. Албон (с медиум) се доближи само на 4 хилядни от секундата до Верстапен
В средата на тренировката промяната в челото бе единствено третото време на Льоклер, който бе на 0,052 сек от постижението на нидерландеца. Перес бе четвърти, но всяка негова поява на пистата бе приветствана с гръмовен рев от почти пълните трибун.
Рикиардо бе на шестото място, следван от Логан Сарджънт, Естебан Окон, Гуаню Жу, Норис. Алонсо и Пурчер продължаваха да са без времена.
Със софт Норис бе най-бърз с 1:20.237 мин. Верстапен подобри това постижение секунди по-късно до 1:19.178. Макс се обади по радиото, че нещо мърда в кокпита между краката му и се прибра в бокса.
Same energy pic.twitter.com/50yuC7536R
— F1 TROLL (@f1trollofficial) October 27, 2023
Перес (със софт) излезе втори, доближавайки се на 0,297 сек до съотборника си
В Мерцедес работиха с всички възможни типове гуми. Люис Хамилтън се движеше основно във втората половина от класирането, докато Вести бе в дъното. Към края на сесията седемкратният световен шампион бе с хард и правеше по-дълги серии. В челото Албон мина втори (с медиум) – на 0,095 сек от Верстапен.
Пурчер така и не можа да излезе на трасето за бърза серия и остана само с 4 опознавателни тура. Верстапен завърши сесията начело пред Албон и Перес. Четвърти се нареди Норис, следван от Льоклер, Пиастри, Сайнц. Топ 10 допълниха Рикиардо, Окон и Строл.
🏁 CLASSIFICATION (END OF FP1) 🏁
That’s a wrap for our first session of the weekend! Verstappen goes quickest, but Albon keeps him honest 👀#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/Eek2VEanm6
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023