Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда може да напусне Индикар и да увеличи инвестициите си в F1

Хонда може да напусне Индикар и да увеличи инвестициите си в F1

1090
0
Хонда Индикар
снимка: Хонда

Хонда може да напусне Индикар заради повишаващите се разходи на компанията в американския автомобилен шампионат. Японският автомобилен производител все още не е взел такова решение. Настоящата договорка с Индикар изтича през 2026 г. Тогава пък във Формула 1 влизат в сила новите технически правила, които са свързани с промени в задвижващите системи. В момента Хонда работи с Ред Бул и Алфа Таури в Гран при. От 2026 г. обаче ще е доставчик на Астън Мартин. Хонда прави и доставя двигатели в Индикар от 1994 г. Официални данни за годишните бюджети на производителите на мотори няма. Говори се, че възлизат на осемцифрени числа.

„Имаме много големи притеснения относно разходите. Ако решим да не продължим споразумението, това ще е причината“, отбеляза мениджърът на американското поделение Хонда Моторспортс Чък Шифски

„Лесно е да се види какво се случва“, продължи той пред американското издание „Рейсър“. „Няма трети производител (на двигатели, в първенството мотори доставят само Хонда и Шевроле – б.р.) и е очевидно защо няма. Въпросът опира в разходите. Ако възвръщаемостта се равняваше на направената инвестиция, то тогава щяхме да имаме много компании в шампионата.“

„Разглеждат се възможности за цялостна промяна в правилата за агрегатите, за да се спестят десетки милиони долари от годишните технически разходи. Ако не го сторим, то ще се харчат прекалено много пари и ние конкретно ще отидем някъде другаде. Може би в НАСКАР или ще увеличим допълнително инвестициите си в проекта за Формула 1. Или в нещо, което няма нищо общо с автомобилния спорт.“

„Вижте IMSA – там в момента има 18 или 19 производители. Или GTP, или LMDh. Колко компании участват и за колко още се говори, че ще се включат, защото съотношението инвестиции срещу възвръщаемост е съвсем различно. Включването на трети производител в Индикар би променило драстично нещата. Ако прави двигатели не за 15-16 или 17 коли, а за 9-10, то разходите ще паднат сериозно“, допълни мениджърът на Хонда.