Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас няма да се фокусира изцяло върху 2026 г.

Хаас няма да се фокусира изцяло върху 2026 г.

319
0
Хаас VF-23
Снимка, Любомир Асенов/Lapbg

Хаас няма да се фокусира изцяло върху 2026 г. Това потвърди Гюнтер Щайнер. Според неговите думи, отборът няма да отпише предстоящите преходни сезони и ще опита да подобри представянето си на пистата.

Хаас се радваше на сравнително силен старт на сезон 2023.  Американският отбор отбеляза три класирания в топ 10 в първите пет състезания за сезона. Тук се включва и седмото място на Нико Хюлкенберг в Австралия

Колата на Хаас демонстрираше доста добро  темпо в квалификациите. За съжаление, екипът не успяваше да пренесе тази скорост в деня на състезанието. Проблемите на Хаас бяха свързани с хроничното износване на гумите. Това караше Кевин Магнусен и Хюлкенберг да правят допълнителни спирания в бокса и да губят ценно врем.

Хаас представи сериозен пакет с актуализации в Остин. За съжаление, това не помогна на отбора да реши проблемите с гумите. В крайна сметка Хаас финишира на последното място при конструкторите. Това е втори случай за последните три години, през която тимът на Джийн Хаас заема последното място при конструкторите.

В момента Хаас се намира в период на застой. Според Щайнер, това няма да постави под въпрос фундаменталния му подход към спорта, въплътен от партньорството с Ферари и Далара

„Тук никой не иска да бъде 10-ти“, сподели Щайнер. „Очевидно усещам натиск, защото искам да се справим по-добре. Ако не усещах натиск, тогава щях да съм доволен от това. Аз обаче със сигурност не съм доволен от мястото, на което сме в момента.“

„Това, от което се нуждаем, е да работим усилено и да намерим представяне, за да можем да станем по-добри. Знаем, че можем да го направим, защото сме го правили и преди.“

„Направихме този анализ на това, което трябва да свършим. Мястото, на което се намираме в момента, всъщност е помощ, за да продължим отново напред. Можем да разчитаме на това, което имаме, както и на това, което сме правили преди“, каза още шефът на Хаас.

„Сега се опитваме да направим всичко сами. Обикновено, когато правим такава голяма крачка, трябва да направим крачка назад, за да направим две напред. Рискът да сме в по-лошо положение, отколкото сме сега, е още по-голям в краткосрочен план“, продължи Щайнер.  „Очевидно средносрочната и дългосрочната перспектива е различна история. В момента според мен трябва да излезем от дупката в краткосрочен план, за да покажем какво можем, а след това можем да помислим: „Можем ли да си позволим да направим крачка назад? Но ако сега направим крачка назад, къде ще се озовем след това?“

„В момента трябва да бъдем търпеливи и съзнателни и да работим с тази бизнес концепция, която използваме сега и с този модел. Трябва да се опитаме да се върнем там, където бяхме преди няколко години.“

Всички отбори вече обмислят предстоящия нов спортен регламент, който влиза в сила през 2026 г. Някои по-слаби отбори като Хаас може да решат да отпишат сезоните през 2024 и 2025 г. и да съсредоточат цялото си внимание върху 2026 г.

Щайнер обаче вижда твърде много недостатъци, свързани с подобен подход. Хаас вече опита такова нещо, след като жертва сезон 2021 за сметка на този през 2022 г. Това донесе известни позитиви на екипа.

„Никога не искаш да правиш това и дори не можеш да си позволиш дори да си помислиш за него“, обясни Щайнер.

„Не е като да мога да изляза и да кажа: „Да, от две години сме решили, че със сигурност ще завършим на 10-о място“. Това сме го правили и преди, когато се борехме в годините на Ковид. Не можем и не искаме да го правим, защото имаме отговорност и към всички хора, които работят тук и които полагат много усилия, за да вървим напред“. обясни директорът на Хаас.

„Просто трябва да настояваме, че правим това, което сме правили и преди. Винаги сме били най-малкият отбор и сме завършвали много добре. Не е като да е само сега. През последните три-четири години нямаше лош отбор в F1 – всички бяха много добри.“

„Всичко се сближава все повече и повече. Връщам се към квалификация в Бразилия – разликата между първия и последния беше 0.8 секунди, което е нищожно. Затова вярвам, че няколко стотни могат да помогнат да минеш доста напред“, завърши Гюнтер Щайнер.