F1 може да отложи въвеждането на активна аеродинамика. Това твърди Motorsport. Според източници на британското издание, ръководството на световния шампионат ще преразгледа някои от техническите правила за 2026 г. след някои сериозни проблеми при изпитания на новите автомобили в симулатора.
През 2026 г. влизат в сила нови технически правила. Според тях ще има нови задвижващи системи, както и промени в шаситата. Плановете са F1 болидите да използват активна аеродинамика. Идеята на това нещо е крилата на автомобила да могат да работят в конфигурация с високо притискане в завоите, за да помогнат за осигуряване на повече сцепление. После те трябва да преминат в конфигурация с ниско съпротивление на правите, за да улеснят постигането на максимална скорост
Един от проучваните варианти е само задното крило да бъде подвижно. Така то може лесно да работи в комбинация с DRS. Плановете са помощната система да продължи да се използва и след 2026 г.
От F1 и ФИА вече са започнали да тестват как точно ще работи активната аеродинамика. Обмисля се вариант, според който предното крило също да бъде активно, така че елементите да подпомагат спирането на аеродинамичното притискане. По този начин ще се притискащата сила и съпротивлението.
Разбира се, че някои отбори от F1 наскоро са изпробвали базов модел на новия автомобил в симулатори, за да се опитат да разберат как ще работи той. В крайна сметка става ясно, че са се появили някои сериозни проблеми.
Според източниците, болидът е почти неуправляем когато задното крило е в конфигурация с най-ниско съпротивление и двигателят е на пълна мощност. Така може да се стигне до случаи, в които пилоти се завъртат на правите при ускорение или не могат да вземат и най-малкия завой без да изпуснат задната част на колата
Всичко това е предизвикано от промяна в аеродинамичния баланс. Тя се оценява на три пъти по-голяма от тази, която се наблюдава в момента при отворен DRS.
Някои дори предполагат, че единственият начин да се предотврати завъртането на автомобилите е да се кара прекалено консервативно. По този начин времената за обиколка може да са по-бавни от тези на сегашните болиди във Формула 2.
Наскоро представители на ФИА са посетили съоръженията на F1 отборите. Те са опитали да разберат по-добре какво се случва и какво може да се научи от резултатите от симулатора.
Същевременно източници от ФИА разкриха, че е достигнато до заключението, че планът за подвижно аеродинамично притискане няма да работи с начина, по който нещата са конфигурирани досега.
Вместо това ФИА е решила, че планът за 2026 г. ще трябва да включва предно и задно крило, които да работят в по-голяма степен заедно, ако автомобилите искат да постигнат очакваните характеристики. Това вероятно ще изисква някои промени в плана за предното крило.
📰: F1’s 2026 active aero plans face overhaul after alarming simulator results reveal undriveable conditions on straights. FIA to incorporate both front and rear wing movements for improved performance. Teams express concerns over potential ‘Frankenstein cars’.#F1 pic.twitter.com/tpdC5HZlTa
— F1 Naija (@f1_naija) April 9, 2024